Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, anarşizm, milliyetçilik, faşizm, feminizm gibi başlıca siyasi teoriler ve ideolojiler ele alınır. Locke'tan Marx'a, Burke'ten Bakunin'e önemli düşünürlerin eserleri ışığında bu ideolojiler arasındaki farklara dikkat çekilir. Yine bu ideolojilerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar da keşfedilmeye çalışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Modernite ve İdeoloji |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
İdeoloji ve Modernite |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Liberalizm: Gelişmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Liberalizm: Klasik Liberalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
Liberalizm: Modern/Sosyal Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Muhafazakarlık: Klasik Muhafazakarlık |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Muhafazakarlık: Modern Muhafazakarlık |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Sosyalizm: Marksizm |
Akademik Kitaplar ve ilgili makaleler |
10) |
Sosyalizm: Demokratik Sosyalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |