Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, First 15 pages |
2) |
Three Steps of Strategic Management |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. Pages16-21 |
3) |
Competitive Intelligence and Self Evaluation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31 |
4) |
Analysis of External Environment |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 32-33
|
5) |
Strategic Future and Scenarios |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, Pages 34-37 |
6) |
Direction and Objectives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 39-43 |
7) |
Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 44-53 |
8) |
Preparing Roadmaps from Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 56-63 |
9) |
Business Plan and Feasibility |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 64-65 |
10) |
Apllication of Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 68-69 |
11) |
Strategic Preparation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 70-71 ve 82-95 sayfalar |
12) |
Action and Problem Solving |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 72-77 |
13) |
Evaluation of the Results |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 78-79 |
14) |
Concluding Remarks & General Review of Roadmaps |
|
15) |
Final Exam |
|
16) |
Final Exam |
|
Course Notes / Textbooks: |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. |
References: |
T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.
T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.
A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.
U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.
M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.
P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
The ability to have basic theoretical and practical knowledge about the field of oral and dental health. |
3 |
2) |
The use of theoretical knowledge related to the field in practice. |
3 |
3) |
To be able to behave in accordance with the basic professional legal regulations and ethical rules related to the field |
3 |
4) |
use the necessary technologies and equipment related to the field, to transfer professional knowledge through written, verbal / non-verbal communication |
2 |
5) |
Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and express oneself personally and professionally. |
3 |
6) |
Effective use of the terminology of the related field. |
2 |
7) |
Ability to manage front office management and patient relations in dental clinics |
2 |
8) |
Preparing the patient before dental treatment and performing four-handed dentistry practices |
2 |
9) |
Effectively performing the sterilization and disinfection process in dental clinics |
2 |
10) |
Organization of workflow and communication with business solution partners in dental clinics |
2 |