GEP1710 Türk Şairleri ve ŞiiriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1710 Türk Şairleri ve Şiiri Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kültür tarihimizde öne çıkmış şairlerimizi yaşadıkları dönem, kısa hayat hikâyeleri, edebî kişilikleri ve eserleriyle tanıtmak suretiyle öğrencilere dil bilinci kazandırmanın yanı sıra şiirimizin gelişimi hakkında bilgi vermeyi; ele alınacak şiir örnekleriyle öğrencinin metin analizi yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Şairlerin yaşadıkları dönemin temel özelliklerini tanımak,
Şairlerin yaşadıkları dönemden şiirlerine yansıyanları fark etmek,
Ele alınan şairi, aynı dönemde yaşamış başka şairlerden ayıran özellikleri belirleyebilmek,
Şairin dili nasıl kullandığını, kelimelere kazandırdığı farklı anlamları fark etmek,
Şairin kullandığı dili, günümüzün günlük konuşma diliyle karşılaştırarak analiz etmek,
Şiirlerin yazılış sebebini analiz etmek,
Şiirlerde aktarılan duygu ve düşünceleri fark ederek söz veya yazıyla ifade edebilmek

Dersin İçeriği

Türk edebiyatının tarihî akışı içinde öne çıkan önemli şairler ve şiirleri
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERSİN AMAÇLARI, DERS İŞLEME YÖNTEMLERİ, DİL KÜLTÜRÜ, ŞİİR HAKKINDA GENEL BİLGİLER, ŞİİR GELENEĞİMİZDEN ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
2) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE YUNUS EMRE- NESİMÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
3) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE HACI BAYRAM-I VELİ EŞREFOĞLU RUMÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
4) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE KAYGUSUZ ABDAL- PİR SULTAN ABDAL İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
5) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NİYÂZÎ-İ MISRÎ- DADALOĞLU İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
6) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE ŞEM’Î- KARACAOĞLAN İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
7) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE RUHSÂTÎ- ÂŞIK VEYSEL FUZÛLÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
8) ÜNİVERSİTE ARA SINAV HAFTASI
9) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE BÂKÎ- NÂBÎ- NEF’Î İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
10) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NEDİM- ŞEYH GÂLİP İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
11) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAMIK KEMAL- ZİYA PAŞA İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
12) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE TEVFİK FİKRET- ZİYA GÖKALP İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
13) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAZIM HİKMET RAN- MEHMET AKİF ERSOY İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
14) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE YAHYA KEMAL BEYATLI-NECİP FAZIL KISAKÜREK İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Fuat Köprülü
Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergâh Yayınları
Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, N. Sami Banarlı
Türk Edebiyatı Tarihi, Attila Özkırımlı
Batı Tesirinde Türk Şiir Antolojisi, Kenan Akyüz
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı,
Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Erman Artun

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
1) 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.