GEP1604 Kişilerarası İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1604 Kişilerarası İletişim Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Duygusal zeka ve Etkileşim Çözümlemesi çerçevesinde sunulacak etkili iletişim yöntemlerinin özümsenmesi sonucu öğrencilerin kendilerini ve iletişim kurdukları insanları anlamaları ve hedefleri doğrultusunda seçimler yaparak iletişim kurmayı öğrenmeleri dersin ana hedef. Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste gerek bireysel gerekse grup ortamlarında kişilerarası iletişim kurmanın ve hedeflere odaklanarak bu iletişimi sürdürmenin kuramsal boyutu ve uygulama alanları ile etkili sorun çözme yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Günümüz yaşam koşullarında gerek iş dünyasında gerekse ailede, özel yaşamda ve eğitimde bu farkındalık ve bilgi düzeyine sahip insanlara gereksinim giderek artmaktadır.
Dersin ilk yarısında iletişim becerilerinin kuramsal geçmişi üzerinde durulacak, ikinci yarıda ise hem kişilerarası iletişim hem de kişinin kendi kendisiyle iletişimi konusunda kuramsal açıklamalar eşliğinde uygulamalı bir eğitim sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişilerarası İletişim konularına giriş Ders Notları
2) Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/fenomenoloji Ders Notları
3) Geri Bildirimin İletişimdeki yeri, geri bildirim türleri Ders Notları
4) Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi Ders Notları
5) Varoluşçuluk Ders Notları
6) Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim Ders Notları
7) Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim Ders Notları
8) Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı Ders Notları
9) İletişim Engelleri Ders Notları
10) Etkili dinleme/Empati Ders Notları
11) Ben dili Ders Notları
12) Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati Ders Notları
13) Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi Ders Notları
14) Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Excerpts from:
Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press.
Stevens,Person to Person,Pocket Books,N.Y.1967.
May, Psychology and the Human Dilemma,1979,Norton and Company.
Fromm, The Fear of Freedom,1984.Ark.
Berne, Games People Play, 1967,Penguin Books.
Harris,I’m OK, You’re OK, 1967, Avon Books.
Goleman, Emotional Intelligence, 1996,Bloomsburry.
Goleman, Working with Emotional Intelligence, Bantam Books, 1998.
Hay, J. , Donkey Bridges for Developmental TA, Sherwood Publishing, UK, 1995.
James M., Jongeward D., Born to Win, Perseus Books, 1996.
Levine M, Effective Problem Solving, Prentice Hall, 1994.
+ Handouts of recent articles on relevant issues.
At least two of the following films will be shown and discussed in class.
Awakenings
The Kid
Twelve Angry Men
Corrina Corrina
Diğer Kaynaklar: Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.