| DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP1506 | Modern Ortadoğu Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Türkçe |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı , I. Dünya savaşı ve sonrasında modern Ortadoğu’nun şekillenişi ve sonrası ortaya çıkan Ortadoğu ülkelerinin gelişimleri ile 20.yüzyılda Ortadoğu’da gerçekleşen güç mücadeleleri hakkında bilgi vermektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler Ortadoğu'nun geçirdiği dönüşüm hakkında bilgiye sahip olacaklar. 1-Ortadoğu coğrafyası hakkında bilgi edinir. 2-Osmanlı İmparatorluğu’ndan ayrılarak Ortadoğu’da devletleşme sürecine giren ülkelerin günümüze kadar gelişim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3-Ortadoğu ulusları hakkında bilgi sahibi olur. 4-20.YY da Ortadoğu üzerine yürütülen güç mücadeleleri hakkında bilgi sahibi olur. 5-20. YY boyunca Ortadoğu’nun geçirdiği siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal dönüşümü bilir. |
| Bu ders, günümüz Ortadoğusundaki belli başlı konuları inceleyecektir; devlet gücü, siyasi ekonomi ve enerji politikası, ve dinin politakada rolü gibi. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışmadır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu | |
| 2) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Türkiye (1919-1945) | |
| 3) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: İran (1919-1945) | |
| 4) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Mısır (1919-1945) | |
| 5) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Suriye,Irak, (1919-1945) | |
| 6) | Ürdün Lübnan ve Suudi Arabistan’da siyasi gelişmeler (!919-1945) | |
| 7) | Manda yönetiminde Filistin ve Siyonizm | |
| 8) | Ara Sınav Haftası | |
| 9) | Filistin meselesi ve İsrail devletinin Kuruluşu | |
| 10) | Soğuk Savaş Sürecinde İran 1945-1970 | |
| 11) | Soğuk Savaş Sürecinde Mısır 1945-1970 | |
| 12) | Soğuk Savaş sürecinde Suriye, Irak Lübnan 1945-1970 | |
| 13) | Soğuk Savaş Sürecinde İsrail ve Filistin Meselesi 1948-1970 | |
| 14) | Genel değerlendirme 20. Yüzyıl ve Ortadoğu: Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
| Ders Notları / Kitaplar: | Course Notes / Textbooks: Roger Owen (2003) State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East. Routledge, London and New York; M.E. Yapp (1996) The Near East Since the First World War. Longman, Pearson, Essex.; Articles to be announced. |
| Diğer Kaynaklar: | T.G. Fraser, Modern Ortadoğu’nun Kuruluşu, Remzi Kitapevi, , İstanbul, Kasım 2011. -Roger Owen, 20. Yüzyılda Ortadoğu Ekonomileri Tarihi, Sabancı Üniv. Yay., İst. 2002. -Arthur Goldschmidt, Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk yay., İst. 2018. -William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Agora kitaplığı, İst. 2008. -Sean McMeekın, Osmanlı’da Son Fasıl: Savaş-Devrim ve Ortadoğu’nun Şekillenişi, YKY, İst. 2015. -Ortadoğu’da Değişim ve Türkiye, Edit: Atila Sandıklı, Erdem Kaya, Bilgesam yay., İst. 2014. -Ortadoğu: Aktörler, Unsurlar, Sistemler, Edit: Mehmet Şahin, Kopemik yay., İst. 2019. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Sunum | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 92 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
| 2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
| 3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
| 4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
| 5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
| 6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
| 7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
| 8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
| 9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
| 10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
| 11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
| 12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |