DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1409 | Italyanca I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İtalyanca |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, üniversitenin farklı fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin Avrupa Ortak Referans Çerçevesi kapsamında Temel Kullanıcı olarak A1.1 düzeyinde İtalyanca seviyesine ulaşmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ailesi ile ve yakın çevresi ile ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları,barda veya restoranda geçen bir konuşmayı,mesleğini içeren bildik konularla ilgili temel kalıpları yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilecektir. Kısa mesaj,e-mail,iş, menü gibi yazılı metinlerdeki bildik sözcükleri ve çok basit cümleleri anlayabilecektir. Karşısındaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerini oluşturmada kendisine yardımcı olunması koşuluyla basit yoldan iletişim kurabilecektir. (Örneğin: kendisini ve yakın çevresini tanıştırma, barda ve restoranda sipariş verme ve hesap isteme) Kendisini,yaşını,yaşadığı yeri, mesleğini ,yakın çevresini ve kişisel zevklerini betimlemek için basit kalıp ve tümceleri kullanabilecektir. Kısa ve basit tümcelerle kendisini ve yakın çevresini yazılı olarak tanıtabilecek,isim,uyruk,adres,telefon numarası gibi kişisel bilgi içeren formları doldurabilecektir. |
Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Ünite 1 Primi contatti, selamlamak, sormak ve kökenini söylemek. Yaşını sorma ve söyleme. 0-30 arası sayılar Kökeni sorma, belirtme ekleri “il” ve “la” (the) “Olmak ve sahip olmak” fiilleri, milliyet sıfatları. | |
3) | Telefon numarası, adres sorma Kendini tanıt “Olmak” ve “sahip olmak” fiillerinin revizyonu var / var | |
4) | Revizyon Düzensiz fiiller | |
5) | Ünite 2 “Ben ve diğerleri” sayıları 1 - 100. Nasılsın diye soruyorum? İnsanları tanıtmak. Meslekler. Hangi dilleri konuştuğunuzu, nerede yaşadığınızı söyleyin. Düzenli fiiller (1. Grup). Düzensiz fiiller “yapmak, kalmak”. Belirsiz makaleler (kitap, elma vb.) | |
6) | Soru kalıplarını kullanarak soru sormak ve cevap vermek. öğrenilen fiillerle kısa bir tanıtma yazısı yazmak. Kendini tanıtmak. | |
7) | Ünite 3 “Afiyet olsun” kelime dağarcığına giriş, restorandaki diyaloglar. Menüyü okuma, sipariş verme, dinleme, video Düzenli fiiller | |
8) | Ara sınav Haftası | |
9) | Haftanın günlerini öğrenmek. Restoran dialoğunu canlandırmak. Konu ile ilgili ilanları okuyup anlamak ve bir ilan oluşturmak. Hal hatır sormak; kendini ve bir başkasını tanıtmak. bir dialog canlandırmak ve konuşulan dillerden bahsetmek. Düzenli ve birkaç düzensiz –ire filleri. | |
10) | Ünite 4 “Serbest zaman”, boş zamandan bahsediyor, Düzensiz fiiller “gitmek, dışarı çıkmak”, ), ne, hangisi, ne kadar | |
11) | Zaman, psikolojik testin videosunu çekin Sıklık zarfları, beğenmek fiili, kişisel zevk | |
12) | Ünite 5 “Otelde”Bir odayı, bir evi tanımlayın. “Can”, “come” fiilleri Makaleli edatlar. | |
13) | Bir otelde sorunlar. Ev listeleri. Tarih, aylar 100'den itibaren temel sayılar, Sıra sayıları, ne kadar, kaç Revizyon. Video “Tatilde”, caffèculturee “gezi, makbuz” | |
14) | Genel tekrar ve sınav hazırlığı | |
14) | Genel tekrar ve sınav hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | ITALIAN ESPRESSO 1 Gruppo Italiaidea/ Alma Edizioni, power point sunumlar , İtalyanca öğretmenin tarafından hazırlanan ek material. ITALIAN ESPRESSO 1 Gruppo Italiaidea/ Alma Edizioni, power point presentations, booklet prepared by the Italian instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Verbissimo; Alma Edizioni,2003 İtalyan grameri ; Alma Edizioni,2004; Zanichelli,2007. Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller. Verbissimo; Alma Edizioni,2003 İtalyan grameri ; Alma Edizioni,2004; Zanichelli,2007; extra materials prepared by the department if necessary |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |