ELT5008 Dil bilinci ve AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5008 Dil bilinci ve Analizi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Yazılı ve sözlü İngilizce metinler, anlam, tonlama, etkili konuşma ve ifadenin gücünü belirleyen unsurların incelenmesi için temel oluşturur. Öğrenciler de konu üzerine düşüncelerini vurgulayan, özgün, yazılı ve sözlü metinler üretirler. Çeşitli okumalarla, öğrenciler değişik yazım türü ve ifadeleri görürler. Bunlara ek olarak, bu ders, belirli sonuçlar elde etmek ve kültürel değerleri şekillendirmek için, dilin reklamcılık, medya ve siyasetteki kullanımına dikkat çeker.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
ELT 5008 dersi; öğrencilerin, tonlama, yazım türü, etkili konuşma, sözcük seçimi gibi yazılı ve sözlü dil unsurlarını öğrenmesini sağlar. Öğrenciler, dilbilimsel araçları kullanarak kendi yazı ve konuşmalarını geliştirmeyi öğrenirler.

Dersin İçeriği

Dersin odak noktası değişik yazım türleri ve yazılı ve sözlü dildeki biçimlerdir. Dilin siyaset, medya, reklamcılık ve kültürel çatışmalardaki rolü ve bunların dil üzerindeki rolü incelenir. Öğrenciler, sunum, yazılı ödev ve projelerle konu hakkındaki bilgilerini gösterirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; eleştirel okuma
2) Okuyucuya yönelik yazma
3) Karşılaştırmalı Etkili Konuşma ve Dil Öğretimi
4) Söylem Analizi - Discourse Matrix
5) Kaplan'dan günümüze etkili konuşma
6) Etkili konuşma ve kompozisyon
7) Yazma: Etkileşim
8) Dil ve kültür
9) Kişisel isimler: Aile Bağları Oluşturma
10) Önyargılı Dil
11) Dil, Irk ve Cinsiyet
12) Siyaset Dili
13) Jargon, Siyasi Dürüstlük, Yuvarlama ve Örtmece(Hüsnütabir)
14) Reklamcılık Dili

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eschholz, P., Rosa, A. & Clark, V. (2000). Language Awareness: Readings for College Writers. Boston; New York: Bedford’s/Saint Martin’s.

Conner, U. & Long, M. H. (1996). Contrastive Rhetoric: Cross-Cultural Aspects of Second-Language Writing. Cambridge (England); New York: Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 20 % 40
Sunum 5 % 20
Projeler 10 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 2 15 30
Proje 2 20 40
Ödevler 3 12 36
Rapor Teslimi 2 20 40
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.