İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5007 | Dil Eğitiminde Program Tasarlama ve Değerlendirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, ikinci dilde Müfredat değerlendirme ve geliştirme konularını analiz etmeyi, ve özel amaçlı İngilizce programların geliştirme yöntemlerini paylaşmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Farklı ders planlarını incelemek; ders planlarını, materyallerini değerlendirmek ve yeni bir ders planı oluşturmak; özel amaçlı İngilizce ders müfredatı değerlendirmesi ve yeniden yapılandırılmasını sağlanmak. |
Bu ders ogrencileri ders mufredati ve programi hazirlama konusunda hem teorik hem pratik bilgileri icermektedir. Ogrenciler bu derste ihtiyac analizi yaparak yabanci dil mufredati (özellikle özel amaçlı İngilizce müfredatı) ve ders programi hazirlamaktadirlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konulara giriş | |
2) | Müfredat konusuna genel bakış | |
3) | İhtiyaç Analizi | |
4) | Hedefler ve Amaçlar | |
5) | Ders planlama ve izlence geliştirme | |
6) | Ölçme değerlendirme | |
7) | Öğretim materyalleri tasarımı | |
8) | Eğitim materyalleri | |
9) | Programın uygulanması | |
9) | Etkili öğretim | |
10) | Değerlendirme yaklaşımları | |
11) | Programın değerlendirilmesi | |
12) | Makale sunumları | |
13) | Makale sunumları | |
14) | Makale sunumları, Program değerlendirme projeleri sonlandırma |
Ders Notları / Kitaplar: | • Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum: A systematic approach to program development. Boston, MA: Heinle & Heinle. • Graves, K. (Ed.). (1996). Teachers as course developers. New York: Cambridge University Press. • Richards, J,C. (2001) Curriculum Development in Language Teaching. NY: CUP • Nunan, D. (1988) Syllabus Design. Oxford: OUP • Krahnke, K. (1987) Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. NJ: Prentice Hall, INC. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |