MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5011 | İnternet Tabanlı Programlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste web teknolojileri incelemesi, yeni ortaya çıkan web standartları ve protokoller, biçimleme dilleri ve komut dilleri görülecektir. Internet üzerinden yapılan programlama uygulamalarında HTML, PHP, ASP, Java, MySQL gibi hem istemci hem sunucu taraflı teknolojiler ve komut dilleri kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Web ile ilgili olan programlama problemlerini çözmek için uygun olan komut teknolojilerini kullanabilme 2. Gerçekleme ve komut verme makinelerinin temel prensiplerini anlayabilme 3. Web programcılarının uyum ve standartlar için üzerinde çalıştıkları konuların tarihsel sebeplerini anlayabilme 4. HTML 5 ve Web 2.0 gibi yeni ortaya çıkan web standartlarını öğrenme 5. Temel web içerik standardizasyon organizasyonları hakkında bilgi sahibi olma 6. Makinelerin performansları ile ilgili olduğundan dolayı web tarayıcıları ile ilgili temel farkları bilmeBir komut dili olarak Javascript ‘ i etkin bir şekilde kullanabilme 7. Açık, anlaşılır ve iyi bir şekilde dökümante edilmiş kod yazmaForm girişlerini doğrulamak, uygun bir şekilde yönetmek ve kullanışlı bir geribildirim sağlamak için PHP ve Javascript kullanmaBelge Nesne Model ‘ ini en etkin şekilde kullanma 8. Belge Nesne Model ‘ ini en etkin şekilde kullanma 9. Hem dosyalar hem veritabanları için toplu kayıtları elle yaratabilme ve gösterebilme 10. Birbirine bağlı parametreleri (dinamik çıktı) yakalama, anlama ve kullanma |
Bu ders tarayıcı teknolojileri ilgili temel bilgileri, Javascript ve PHP kullanarak komut yani kod yazılmasını ve ayrıca Ajax tanıtımını içermektedir.Bu derste en çok vurgulanan ise kod pratiğinin fazla yapılması ve dersin kullanılabilirlik açısından önem taşımasıdır. Bunların yanında bu derste HTML, biçem yönergeleri ve XML de görülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Form Öğeleri | |
3) | Veri Elde Edilmesi | |
4) | Fonksiyonlar, Tarih & Zaman | |
5) | Veri Doğrulanması | |
6) | Pencereler, Ekranlar, Beliren Pencereler (Popup) | |
7) | CssDOM ve Olay İşleme Programları | |
8) | PHP ‘ye Giriş | |
9) | SQL ‘de yazma | |
10) | PHP, MySQL ve İlgili Veriler | |
11) | Ajax ‘a Giriş | |
12) | Ajax ve Belge Nesne Modeli (DOM) | |
13) | Ajax and XML | |
14) | Ajax ve Web uyumlu Javascript |
Ders Notları / Kitaplar: | Flanagan, D. (1998). Javascript: The definitive guide. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Harold, E. (2004). Effective XML. Boston, MA: Pearson Education. Keith, J. (2005). DOM scripting. Berkeley, CA: Friendsofed. Riordan, R. (2008). Head first ajax. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Welling, L. & Thomson, L. (2009). PHP and MySQL: Web development. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education White, A. (2009). Javascript. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. Zakas, N. (2005). Professional javascript for web deveopers. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |