EDT5007 Eğt. Tekn. Ürün ve Süreç DeğerlendirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5007 Eğitim Teknolojisinde Ürün ve Süreç Değerlendirme Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders eğitim ve öğretim ile ilgili süreçlerin ve bu süreçler sonucunda elde edilecek ürünlerin nasıl değerlendirileceği; Ürün ve süreç değerlendirmesinin temelleri; ürün ve süreç değerlendirmesinin planlanması; değerlendirme tekniklerinin seçimi, uygulanması ve sonuçların yorumlanmasını amaçlamaktadır. Öğrenciler kavramsal çerçeve tasarımı ve etkiyi ölçmek için değerlendirme planı geliştirme gibi çeşitli uygulamalı aktivitelerle deneyim kazanırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda, öğrenciler:

1. Ürün ve süreç değerlendirmesi hakkındaki temel kavramları açıklayabilir
2. Değerlendirmenin amacını, kullanımını ve kavramsal farklılıklarını tanımlayabilir
3. Ürün ve süreç değerlendirmesi için gerekli olan becerileri yerine getirebilir
4. Değerlendirmeyle ilgili çeşitli yaklaşımları tanımlayıp birbirinden ayırabilir (ör. formatif ve summatif degerlendirme, gelisimsel degerlendirme, amaca yönelik değerlendirme, yönetime yönelik değerlendirme, tüketiciye yönelik değerlendirme, katılımcıya yönelik değerlendirme)
5. Değerlendirme yapmak için pratik yönergeleri kullanabilir
6. Eğitimsel veya diğer örgütsel ortamlarda kullanılan bir öğretimsel ürün için değerlendirme teklifi taslağı geliştirebilir

Dersin İçeriği

Eğitim ve öğretim ile ilgili süreçlerin ve bu süreçler sonucunda elde edilecek ürünlerin nasıl değerlendirileceği; Ürün ve süreç değerlendirmesinin temelleri; ürün ve süreç değerlendirmesinin planlanması; değerlendirme tekniklerinin seçimi, uygulanması ve sonuçların yorumlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giris ve Genel Bakis
2) Degerlendirmeye Genel bir Bakis ve Degerlendirmenin Temelleri
3) Degerlendirme Yontemleri ve Modelleri
4) Sorunlari Belirleme ve Degerlendirme Sorularini Hazirlama
5) Problemi, Hedef Kitleyi ve Ihtiyaci Belirleme
6) Urun ve Surec Degerlendirmesinin Planlanmasi
7) Degerlendirme Yontem ve Tekniklerinin Secimi, Data Toplama Methodlarinin Secimi
8) Orneklem ve Materyaller (Gelistirme ve/ya Secim)
9) Data Analizi (Nitel ve Nicel)
10) Data Analizi (Nitel ve Nicel)
11) Degerlendirme Sonuclarinin Yorumlanmasi
12) Etkililigi Olcme
13) Proje Calismasi & Danisma
14) Degerlendirmeyi Degerlendirme ve Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw Hill.

Russ-Eft, D., & Preskill, H. (2009). Evaluation in organizations: A systematic approach to enhancing learning, performance, and change. New York, NY: Basic Books.

Peter H. Rossi, Howard E Freeman, Mark W. Lipsey. 2003. Evaluation: A Systematic Approach. SAGE.
Diğer Kaynaklar: Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 40
Projeler 2 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 2 50 100
Ödevler 2 25 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.