REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3611 | Metin Yazarlığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere farklı reklam mecralarına yönelik reklam yazma becerisi kazandırmak; dil, görsel imge ve fikirleri bütünlüklü bir şekilde ikna edici mesajlara dönüştürmenin yollarını sunmak, ürün ve kategori gerçekleriyle uyumlu bir reklam yazarlığı anlayışı sağlamak, eleştirel, yaratıcı ve bağımsız bir düşünme biçiminin yollarını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Yaratıcı düşünme süreçlerini öğrenecek ve uygulayacaktır. 2-Yaratıcı strateji geliştirmenin temel unsurlarını öğrenecektir. 3-İkna edici reklam mesajı geliştirme yetkinliğini geliştirecektir. 4-Marka pozisyonlamasında sunulan iç görüleri yaratıcı fikre dönüştürecektir. 5-Farklı reklam yazma stillerini uygulayacaktır. 6-Farklı reklam biçimlerini tanıyacaktır. 7- TV reklamı briefi oluşturacak ve bir TV senaryosu yazacaktır 8-Entegre iletişim kampanyaları geliştirecektir. 9- Radyo mecrasının dinamiklerini öğrenecek ve radyo spotları yazacaktır. 10-Haftalık uygulama ödevlerinin hazırlanması ve sunulması bağlamında grup çalışmasını deneyimleyecektir. 11-Kişisel yaratıcı portfolyosunu oluşturacaktır. |
Bu dersin içeriğinde reklam yazarlığının temel unsurları farklı mecra dinamikleri bağlamında incelenecek, reklama yönelik yaratıcı fikrin hayata geçirilmesine yönelik uygulamalar geliştirilecektir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Uygulama: Öğrencilerin markalar için metinler yazmaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Tanışma İzlence İncelemesi Ders gereksinimleri |
2) | Yaratıcı bir brief yazma ve kodunu çözme - Boşluğu kapatmak: Briften yazmaya başlamak? | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
3) | Büyük Fikri Bulmak -İçgörü | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
4) | Büyük Fikri Bulmak -İçgörü | |
5) | Büyük Fikri Bulmak -Konsept Üretimi | |
6) | Büyük Fikri Bulmak - Slogan | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
7) | Basın için yazma -Fikirler nerede bulunur? -Başlık | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
8) | Basın için yazma - Fikirler nerede bulunur? - Başlık | |
9) | İlk cümlenin önemi - Alt başlık, gövde | |
10) | Reklam Düzeni - Doğru uyumu bulma: Marka kişiliği ve estetik unsurlar - Kopya ve görsel öğeler arasındaki etkileşim | Ders okuma listesindeki ilgili bölümler okunacaktır. |
11) | Dış Mekan için Yazma - Açık hava reklam türleri - Uygulama öğeleri | |
12) | TV için yazma -Senaryo formatları -Uygulama öğeleri | |
13) | TV için yazma - Senaryo formatları - Uygulama öğeleri | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
14) | Radyo için yazmak - Radyo spot türleri - Uygulama Öğeleri | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 4 |