FİNANSAL TEKNOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FIN5888-1 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Restricted Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmeleri, bilimsel etik kurallarına uygun şekilde bağımsız bir araştırma yapmaları ve tez formatında bilimsel bir çalışma ortaya koymalarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilimsel araştırma yöntemlerine hâkim olur. Literatür taraması yaparak araştırma problemi tanımlar. Uygun veri toplama ve analiz yöntemlerini seçer ve uygular. Bilimsel ve etik ilkelere uygun tez çalışması yürütür. Bulgularını akademik bir formatta sunar ve savunur. |
Araştırma konusunun belirlenmesi Literatür taraması ve problem tanımlama Hipotez geliştirme ve araştırma modeli oluşturma Araştırma yöntemi ve veri toplama süreci Veri analizi ve bulguların yorumlanması Tez yazımı: içerik, yapı, kaynakça Tez savunması ve jüri sunumu hazırlığı Akademik etik ve intihalden kaçınma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Yok |
2) | Tez yazım süreci hakkında bilgi | Yok |
3) | Konu belirleme ve kaynak araştırması | Yok |
4) | Kaynak araştırması ve tezin strüktürünü belirleme | Yok |
5) | Kaynak araştırması ve tez strüktürünü geliştirme | Yok |
6) | Başlık, kaynakça ve tez strüktürü üzerine genel geribildirim | Yok |
7) | Bireysel danışma | Yok |
8) | Tez geliştirme üzerine bilgi paylaşımı | Yok |
9) | Tez geliştirme üzerine bilgi paylaşımı | Yok |
10) | Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı | Yok |
11) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | Yok |
12) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | Yok |
13) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | Yok |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin belirli bir ders kitabı bulunmamaktadır. Öğrenciler danışmanlarının yönlendirmesiyle kaynaklara erişirler. There is no specific textbook for this course. Students are expected to utilize resources under the guidance of their thesis supervisor. |
Diğer Kaynaklar: | Kullanılan Kaynaklar / References: Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2019). Research Methods for Business Students (8th Edition). Pearson. Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (5th Edition). SAGE Publications. Yin, R. K. (2018). Case Study Research and Applications: Design and Methods (6th Edition). SAGE Publications. APA Manual, akademik yazım kuralları ve tez yazım kılavuzları Güncel akademik makaleler ve tez örnekleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 30 | 420 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Juri | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 503 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Finansal Teknoloji master programı mezunları, geleneksel finans dünyasının Blockchain ve Yapay Zeka gibi yeni teknolojiler ile nasıl dönüştüğünü anlayabilecek, analiz edebilecek ve bu dönüşüme yön verebilecek düzeye gelirler. | 5 |
2) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |