FIN5888-1 TezBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİNANSAL TEKNOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİNANSAL TEKNOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FIN5888-1 Tez Bahar 0 0 0 20
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Restricted Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmeleri, bilimsel etik kurallarına uygun şekilde bağımsız bir araştırma yapmaları ve tez formatında bilimsel bir çalışma ortaya koymalarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilimsel araştırma yöntemlerine hâkim olur.
Literatür taraması yaparak araştırma problemi tanımlar.
Uygun veri toplama ve analiz yöntemlerini seçer ve uygular.
Bilimsel ve etik ilkelere uygun tez çalışması yürütür.
Bulgularını akademik bir formatta sunar ve savunur.

Dersin İçeriği

Araştırma konusunun belirlenmesi
Literatür taraması ve problem tanımlama
Hipotez geliştirme ve araştırma modeli oluşturma
Araştırma yöntemi ve veri toplama süreci
Veri analizi ve bulguların yorumlanması
Tez yazımı: içerik, yapı, kaynakça
Tez savunması ve jüri sunumu hazırlığı
Akademik etik ve intihalden kaçınma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Yok
2) Tez yazım süreci hakkında bilgi Yok
3) Konu belirleme ve kaynak araştırması Yok
4) Kaynak araştırması ve tezin strüktürünü belirleme Yok
5) Kaynak araştırması ve tez strüktürünü geliştirme Yok
6) Başlık, kaynakça ve tez strüktürü üzerine genel geribildirim Yok
7) Bireysel danışma Yok
8) Tez geliştirme üzerine bilgi paylaşımı Yok
9) Tez geliştirme üzerine bilgi paylaşımı Yok
10) Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı Yok
11) Tez gelişimi üzerine geribildirim Yok
12) Tez gelişimi üzerine geribildirim Yok
13) Tez gelişimi üzerine geribildirim Yok
14) Dönemin gözden geçirilmesi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin belirli bir ders kitabı bulunmamaktadır. Öğrenciler danışmanlarının yönlendirmesiyle kaynaklara erişirler.

There is no specific textbook for this course. Students are expected to utilize resources under the guidance of their thesis supervisor.
Diğer Kaynaklar: Kullanılan Kaynaklar / References:
Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2019). Research Methods for Business Students (8th Edition). Pearson.

Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (5th Edition). SAGE Publications.

Yin, R. K. (2018). Case Study Research and Applications: Design and Methods (6th Edition). SAGE Publications.

APA Manual, akademik yazım kuralları ve tez yazım kılavuzları

Güncel akademik makaleler ve tez örnekleri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 50
Rapor Teslimi 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 30 420
Rapor Teslimi 1 40 40
Juri 1 1 1
Toplam İş Yükü 503

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Finansal Teknoloji master programı mezunları, geleneksel finans dünyasının Blockchain ve Yapay Zeka gibi yeni teknolojiler ile nasıl dönüştüğünü anlayabilecek, analiz edebilecek ve bu dönüşüme yön verebilecek düzeye gelirler. 5
2) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 4
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
6) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4