CPS5106 Klinik DeğerlendirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5106 Klinik Değerlendirme Bahar 2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere teorik bilgiyi ve çocukların ve yetişkinlerin düşünsel değerlendirmesinin uygulamasını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Weschler Test gibi genellikle kullanılan zeka testlerini uygulama, skorlama, yorumlama ve rapor etme süreçleri üzerine uzmanlaşma ve pratik becerilerin gelişimi dersin odağı olacaktır. Değerlendirme verilerini zenginleştirmek için, Bender-Gestalt,Bir İnsan Çiz ve nöropsikolojik testlere bir giriş(Çocuklar için Algı testi ve çizme teknikleri) dahil edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Temel zeka teorilerini değerlendirir.
Weschles Testinin yapısını ve mantığını öğrenir.
Weschles Testini yazmayı, yorumlamayı ve raporlamayı öğrenir.
Bender Gestalt’ı ve İnsan Çizimi testini öğrenir.
Farklı zeka testlerinin sonuçlarını nasıl bütünleştireceğini öğrenir.

Dersin İçeriği

Zeka testine tarihsel genel bakış açısı
Zekanın tanımı
Çocuklar için Weschler Zeka Testine Giriş ve Türkçe’ye adaptasyonu ve WAIS-III
WISC-Alt testlerinin tanımı ve istatistiksel özellikleri
WISC-alt testlerin yorumlanması
WISC- Profillerin yorumlanması
WISC- Test etme özel populasyonları
Bender Gestalt
Projektif Ölçümlere Giriş-DAP
Neuropsychological tests

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Zeka testine tarihsel genel bakış açısı Zekanın tanımı
3) Çocuklar için Weschler Zeka Testine Giriş ve Türkçe’ye adaptasyonu
4) WISC-Alt testlerinin tanımı ve istatistiksel özellikleri
5) WISC-alt testlerin yorumlanması
6) WISC- Profillerin yorumlanması
7) Nöropsikolojik testler
8) WISC- Profillerin yorumlanması
9) WISC- Test etme özel populasyonları
10) Bender Gestalt 'a Giriş
11) Projektif Ölçümlere Giriş-DAP
12) Nöropsikolojik testlere giriş
13) Geri bildirim verme becerileri
14) Rapor yazma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Selected chapters from:
•Frick, Barry & Kamphaus (2010) Child and Adolescent personality and behavior. Springer, New York
•Groth-Marnat, G. (2003). Handbook of Psychological Assessment (Fourth Ed.) John Wiley & Sons, New Jersey.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 52 % 20
Ödev 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Laboratuvar 9 18
Arazi Çalışması 3 9
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Sunum / Seminer 1 2
Ödevler 3 21
Final 1 21
Toplam İş Yükü 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı