Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hamilton denklemleri. Faz uzayı. İstatistik ve olasılık. Mikrokanonik topluluk. Liouville denklemi. |
|
2) |
Kuantum sistemleri. Enerji spektrumu. İstatistik matris ve onun özellikleri. Entropi. Dengesiz sistemlerde entropi. |
|
3) |
Termal denge ve sıcaklık. Kuazistatik ve adiabatik prosesler. İç ve dış parametreler. Basınç. |
|
4) |
Makroskopik sistemde yapılan iş ve enerjinin korunumu. Dönüşümlü prosesler ve entropi. Sapmalar. |
|
5) |
1-ci Termodinamik Yasası. Termodinamik potansiyeller. Termodinamik eşitlikler. Joule-Tomson ve Joule Prosesleri, Magnetokalorik Etki |
|
6) |
İkinci Termodinamik Yasası, Carnot teoremi, Clausius eşitsizliği. Üçüncü Termodinamik Yasası, Nernst teoremi. Termodinamik parametreler ve parçacık sayısı. |
|
7) |
Mikrokanonik dağılım. Eşbölüşüm teoremi. Klasik ideal gaz. Gibbs paradoksu. Kanonik Gibbs dağılımı. |
|
8) |
Maxwell dağılımı. Büyük kanonik dağılım. Büyük kanonik dağılımın uygulamaları |
|
9) |
Boltzmann dağılımı. Serbest enerji ve durum denklemi. İki ve çok atomlu ideal gaz. |
|
10) |
Reel gazlar, Van-der-Waals denklemi. |
|
11) |
Fermi-Dirac ve Boze-Einstein dağılımları. Dengesiz Fermi ve Bose gazları. |
|
12) |
İdeal Fermi ve Bose gazları. |
|
13) |
Yozlaşmış Fermi ve Bose gazları. Siyah cisim ışıması. |
|
14) |
Bose sıvısı. Süper akışkanlık. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|