MAT5032 Matematikte Müfredat ÇalışmalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5032 Matematikte Müfredat Çalışmaları Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımalayabilir.
2. Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayailir.
3. Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
4. Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilir.
5. Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilir.
6. Bir program tasarısı hazırlayabilir.
7. Bir eğitim programını belli ölçütler açısından eleştirebilir.
8. Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur.

Dersin İçeriği

Program geliştirmenin kuramsal temelleri, Eğitim programı tasarım yaklaşımları, Program geliştirme modelleri, Matematik Eğitim Programında ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi, Hedefler ve sınıflandırılması, İçerik analizi ve düzenlenmesi, Öğretme-Öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, Sınama durumlarının düzenlenmesi, Programa süreklilik kazandırılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Dersin Yapılandırılması
2) Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
3) Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4) Eğitim programı tasarımları
5) Program geliştirme modelleri
6) İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
7) Hedefler ve sınıflandırılması
8) Hedef-davranışların yazılması
9) İçerik analizi ve düzenlenmesi
10) Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
11) Sınama durumlarının düzenlenmesi
12) Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
13) Alanyazın taraması
14) Program tasarılarının incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Meyer, M. & Langrall, C. (2008). A decade of middle school mathematics curriculum implementation. Charlotte, NC: Information Age Publishing.

National Council for Teachers of Mathematics (2006). Curriculum focal points for prekindergarten through grade 8 mathematics. Reston, VA: NCTM.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 5 20
Proje 1 30 30
Ödevler 3 16 48
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
10) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek.
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek.