Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hata ve ölçüm kavramları |
|
2) |
Hata kaynakları |
|
3) |
Sabit nokta metodunun genel teorisi |
|
4) |
Lineer olmayan denklemlerin hata analizi |
|
5) |
Interpolasyon |
|
6) |
Sonlu farklar ve tablo bazlı interpolasyon formülleri ve bunların hata analizi |
|
7) |
Interpolasyon hataları üzerinde daha ayrıntılı sonuçlar |
|
8) |
Fonksiyonların Yaklaşık Hesabı: Weierstrass Teoremi ve Taylor Teoremi |
|
9) |
Fonksiyonların Yaklaşık Hesabı: En küçük kareler yaklaşım problemi |
|
10) |
Lineer Denklem Sistemlerinin Sayısal Çözümü: Doğrudan metodlar ve hata analizleri |
|
11) |
Lineer Denklem Sistemlerinin Sayısal Çözümü: Ardışık metodlar ve hata analizleri |
|
12) |
Matris Özdeğer Problemi: Hata ve Kararlılık Sonuçları |
|
13) |
Matris Özdeğer Problemi: Hata ve Kararlılık Sonuçları:Kuvvet Metodu ve Özel Matrislerin Özdeğerleri |
|
14) |
Tekil Değer Ayrıştırması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|