EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4212 | Portfolyo Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MARKUS CHRISTIAN SLEVOGT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Programın amacı, katılımcıları piyasadaki yatırım enstrümanlarını ve bireysel portföylerini yönetmek konusunda bilgilendirmek, sermaye piyasalarında farklı yatırım enstrümanlarının risk/getiri analizini yapabilmelerini sağlamak ve sonuç olarak yatırım kararlarını vermeleri sağlamaktır. Piyasadaki ürünlerin fiyatlama ve trade süreçlerini anlamaya, yatırımcı davranışlarınının piyasa etkilerini ölçmeye destek olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel yatırım konseptini ve ana varlık sınıflarını anlamak II. Para ve sermaye piyasalarındaki oyuncuları ve birbirileri ile iltişimlerini tanımlamak. III. Farklı varlık sınıfları ve piyasa kuralları çerçevesinde riskleri anlayabilmek IV. Mevduatlar, borçlanma enstrümanları, hisseler ve yatırım fonları gibi klasik varlık sınıflarını ve bunların ihraç yöntemlerini aktarmak V.Türev ürünlerin tanımları ve çeşitleri hakkında temel beceri ve yetkinlikleri kazandırmak VI. Türevlerle yaratılmış yeni dönem yatırım yatırım ürünleri ile ilgili ürün özellikleri ve risk/getiri değerlendirmelerini yapmak (MLD, DCD, Özel yapılandırılmıiş tahviller,korunmalı fonlar, varantlar vs) VII.Birçok ürünü simulasyonlu trade etme pratiği yapmak VIII. Serbest fonlar ve cds ler gibi alternatif ürünlerle ilgili bilgilendirmek IX. Yatırımcı davranışlarını ve piyasa etkilerini inceleme |
1h: Para ve Yatırım Konsepti – Giriş 2h : Para Piyasaları/Sermaye Piyasaları 3h: Kalsik Varlık Sınıfları - Risk/Getiri Karakterleri 4h: Sabit Getirili Menkul Kıymetler (Tahvil/Bono) 5h: Sabit Getirili Menkul Kıymetler (Eurobond, global bonolar) 6h:Türev Ürünlere Giriş ve Çeşitleri 7h: Opsiyonlar ve Kaldıraç 8h: Çift kurlu opsiyonlu hesaplar DCD) 9h: Hedefli Vadeli mevduatlar, opsiyonlu mevduatlar 10h: Özel Yapılandırılmış Tahviller 11h : Korumalı Fonlar 12h : Varant 13h : Alternatif Yatırımlar : Serbest fonlar ve sekuritizasyon araçları 14h w: Dönem tekrarı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Para ve Yatırım - Giriş | Yatırım örneklerinin hazırlanması |
2) | Para Piyasaları/Sermaye Piyasaları | |
3) | Klasik Varlık Sınıfları - Risk/Getiri Karakterleri | |
4) | Sabit Getirili Menkul Kıymetler (Tahvil/Bono) | Simulasyon araçlarının hazırlanması, ihale örneklerinin incelenmesi |
5) | Sabit Getirili Menkul Kıymetler (Eurobond, global bonolar) | Simulasyon Araçları |
6) | Türev Ürünlere Giriş ve Çeşitleri | |
7) | Opsiyonlar ve Kaldıraç | |
8) | Çift kurlu opsiyonlu hesaplar DCD) | Piyasadan farklı örnekler ve fiyatlamalar |
9) | Hedefli Vadeli mevduatlar, opsiyonlu mevduatlar | Piyasadaki uygulamalardan örnekler |
10) | Özel Yapılandırılmış Tahviller | Geçmiş yaşanmış örnek vaka çalışmaları |
11) | Korumalı Fonlar | Piyasadan Örnekler |
12) | Varant | Simualasyon Araçları |
13) | Alternatif Yatırımlar : Serbest fonlar ve sekuritizasyon araçları | Case Studies |
14) | Dönem Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste dağıtılan sunumlar, ders notları / Presentations, lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Investments (Bodie/Kane/Marcus) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 4 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 2 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 4 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 3 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 4 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 5 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 4 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 3 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 2 |