İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4212 | Portfolyo Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MARKUS CHRISTIAN SLEVOGT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Programın amacı, katılımcıları piyasadaki yatırım enstrümanlarını ve bireysel portföylerini yönetmek konusunda bilgilendirmek, sermaye piyasalarında farklı yatırım enstrümanlarının risk/getiri analizini yapabilmelerini sağlamak ve sonuç olarak yatırım kararlarını vermeleri sağlamaktır. Piyasadaki ürünlerin fiyatlama ve trade süreçlerini anlamaya, yatırımcı davranışlarınının piyasa etkilerini ölçmeye destek olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel yatırım konseptini ve ana varlık sınıflarını anlamak II. Para ve sermaye piyasalarındaki oyuncuları ve birbirileri ile iltişimlerini tanımlamak. III. Farklı varlık sınıfları ve piyasa kuralları çerçevesinde riskleri anlayabilmek IV. Mevduatlar, borçlanma enstrümanları, hisseler ve yatırım fonları gibi klasik varlık sınıflarını ve bunların ihraç yöntemlerini aktarmak V.Türev ürünlerin tanımları ve çeşitleri hakkında temel beceri ve yetkinlikleri kazandırmak VI. Türevlerle yaratılmış yeni dönem yatırım yatırım ürünleri ile ilgili ürün özellikleri ve risk/getiri değerlendirmelerini yapmak (MLD, DCD, Özel yapılandırılmıiş tahviller,korunmalı fonlar, varantlar vs) VII.Birçok ürünü simulasyonlu trade etme pratiği yapmak VIII. Serbest fonlar ve cds ler gibi alternatif ürünlerle ilgili bilgilendirmek IX. Yatırımcı davranışlarını ve piyasa etkilerini inceleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurumsal Çerçeve: Türkiye, Uluslararası | |
2) | Yatırım Araçları: Mevduatlar, Tahviller | |
3) | Yatırım Araçları: Hisse Senetleri | |
4) | Yatırım Araçları: ETF'ler/Fonlar | |
5) | Yatırım Araçları: Türev Ürünler | |
6) | Yatırım Araçları: Alternatif Yatırımlar | |
7) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Giriş | |
8) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Kripto Paralar | |
9) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Para Teorisi ve Politikası | |
10) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Modern Portföy Teorisi (MPT) | rı |
11) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Faktör Tabanlı Yaklaşımlar | |
12) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Stratejik/Taktik Varlık Dağılımı ve Kurumsal Para & Servet Yönetimi | |
13) | Performans Ölçümü | |
14) | Sınav Hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste dağıtılan sunumlar, ders notları / Presentations, lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Investments (Bodie/Kane/Marcus) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |