PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LSK2008 | Konteyner Sistemleri ve İşletmeciliği | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Konteyner terminal sistemi bileşenlerini, terminal operasyonlarını ve operasyon planlama süreçlerini öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Konteyner taşımacılığı ile ilgili kavramları ve konteyner taşımacığının gelişimini bilir. -Konteyner terminallerindeki elleçleme araçlarını ve sistemlerini kavrar. -Uzun-orta-kısa dönemli planlanmayı öğrenir. -Gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonlarını öğrenir. -Operasyon planlama süreçlerini bilir. -Operasyonel planlama ve iş akış süreçlerini analiz eder. -Konteyner elleçleme verimliliğini etkileyen faktörleri bilir. -Konteyner terminal lojistiğini tanımlar. -Konteyner terminallerinde operasyonların planlanmasında karşılaşılan problemleri analiz eder. -Operasyonların planlanmasında kullanılan optimizasyon tekniklerini bilir ve uygular. |
Denizyolu taşımacılığı ve Konteyner taşımacılığı ile ilgili kavramlar Konteyner taşımacılığının gelişimi ve konteyner taşımacılığında yeni trendler Intermodal taşımacılık sistemi ve bu sistemde konteyner terminallerinin fonksiyonu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Denizyolu taşımacılığı ve Konteyner taşımacılığı ile ilgili kavramlar | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
2) | Konteyner taşımacılığının gelişimi ve konteyner taşımacılığında yeni trendler | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
3) | Intermodal taşımacılık sistemi ve bu sistemde konteyner terminallerinin fonksiyonu | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
4) | Konteyner terminal sistemi ve alt sistemleri, terminalde kullanılan elleçleme araçları ve elleçleme sistemleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
5) | Konteyner terminal sistemi ve alt sistemleri, terminalde kullanılan elleçleme araçları ve elleçleme sistemleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
6) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
7) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir |
8) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir |
9) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
10) | Konteyner terminallerinde uzun-orta-kısa dönemli operasyon planlanması ve karşılaşılan problemler | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
11) | Konteyner terminallerinde uzun-orta-kısa dönemli operasyon planlanması ve karşılaşılan problemler | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
12) | Terminal operasyonlarının planlanmasında kullanılan metotlar ve optimizasyon teknikleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
13) | Terminal operasyonlarının planlanmasında kullanılan metotlar ve optimizasyon teknikleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
14) | Liman güvenlik operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes). |
Diğer Kaynaklar: | -Murat ERDAL, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği - Edt. Langevin, A., Riopel, D., Logistics Systems: Design and Optimization - Edt. Günther, Hans-Otto; Kim, Kap Hwan, Container Terminals and Automated Transport Systems -Lowe, D., Intermodal Freight Transport |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 103 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |