LSK2006 Havayolu Taşımacılığı YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LSK2006 Havayolu Taşımacılığı Yönetimi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Dersin amacı, havacılık sektöründe görev alacak kişilerin sektörünün temel dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlanması. Havayolu taşımacılığı uygulamaları ve sektördeki işletmecilik anlayışının öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Havacılık sektörünün bileşenlerini bilir.
2.Havacılıktaki yönetim uygulamalarını kavrar.
3.Havacılıktaki operasyonel uygulamaları bilir.
4.Fiyatlandırma analizini bilir.
5.Filo yönetiminin esaslarını bilir.

Dersin İçeriği

Havayolu Taşımacılık Sektörü, yönetim, büyüme, ittifaklar, özelleştirme, fiyatlandırma, pazarlama, filo yönetimi, operasyon kontrolü

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Havayolu Taşımacılığına Genel Yapısı ve Genel Tanımlar Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
2) Havayolu Taşımacılık Sektörü,Sektörü düzenleyici ve denetleyici kurum ve kuruluşlar, kamunun ve özel sektörün havayolu taşımacılığındaki rolü Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
3) Havayolu işletmelerinde organizasyon yapısı, Fonksiyonel yönetim yapısı, departmanların görev ve sorumlulukları ve departmanlar arasında koordinasyon, iş bölümü ve uzmanlaşma Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
4) Sivil Havayolu Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi ve Deregülasyon Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
5) Havayolu Taşımacılığında Büyüme ve İttifaklar, Avrupa Birliği içinde Havayolu ulaştırmasında yaşanan gelişmeler, özel havayolu işletmelerinde birleşme ve yeniden yapılanma Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
6) Havacılık Sektöründe Özelleştirme Uygulamaları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
7) Havayolu taşımacılığı sektöründe yatırım işlemleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
8) Havayolu taşımacılığında finansman Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
9) Havayolu Taşımacılığında Tarife Planlama, yolcu ve yük taşımacılığında havayolu taşıma ücretinin belirlenmesi, düzenli seferler ve güzergah planlama Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
10) Pazarlama ve Rezervasyon, havayolu taşımacılığında hizmet pazarlaması, elektronik hizmetler (e-bilet, e-rezervasyon), müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti için yapılması gerekenler Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
11) Havayolu taşımacılığında filo planlaması, filo yönetimi, uçak yatırımları, yatırımlar için gerekli finansman, öz kaynaklarla finansman yöntemleri, yabancı kaynaklarla finansman yöntemleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
12) İnsan kaynakları uygulamaları ve operasyon kontrolü, insan kaynakları departmanının görev ve sorumlulukları, çalışan motivasyonu, işletme kültürünün, operasyon sürecinin koordinasyonu Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
13) Özellikli Yüklerin Havayolu ile Taşınması, Tehlikeli maddeler, ilaçlar, taze çiçek, canlı hayvan taşımacılığı, süreli yayınlar taşımacılığı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
14) Türk sivil havacılık sektörü analizi ve gelişmeler Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları her hafta öğrencilerle paylaşılacaktır (Course notes will be shared with the students every week).
Diğer Kaynaklar: Diğer kaynaklar bulunmamaktadır (There aren't any references).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4