DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2003 | Uluslararası İktisat | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Dış ticaret programı öğrencilerine, uluslararası ticaret teorileri ile ilgili bilgiler vermek ve iktisadi politikaların etkilerini, döviz işlemleri, sermaye akımları ve ödemeler bilançosuna yönelik kavramlar ile ekonomik sonuçlarını analiz etme becerisi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ülkeler arasında neden ticaret yapıldığı, dış ticaret bileşeninin ne olacağı ve dış ticaretin hangi fiyatlardan yapılacağı sorularına yanıt verir. 2.Dış ticaret politikaları, amaçları ve araçlarını tanır. 3.Döviz piyasası ile ilgili teorik bilgiye sahip olur. 4.Döviz kurlarının oluşumunu analiz edebilir. 5.Ödemeler bilançosunun ana hesapları ile ilgili bilgi sahibi olur. 6.Ödemeler bilançosu dengesizliklerinin nedenlerini analiz edebilir. 7.Ödemeler bilançosu açıklarını önlemeye yönelik politikaları analiz edebilir. 8.Ödemeler bilançosunun denkleşmesi hakkında bilgi sahibidir. 9.Uluslararası sermaye akımları hakkında bilgi sahibi olur. 10.Uluslararası para ve sermaye piyasası hakkında teorik bilgiye sahiptir. |
Ders kapsamına; dış ticaret işlemleri, üretim faktörlerinin politikaları, dış ekonomik ilişkilerin kalkınma üzerindeki etkileri, uluslararası ekonomik birleşmeler ve dünya para sistemi gibi konular girmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası ticaret teorisi analizleri: Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi | Yok |
2) | Uluslararası ticaret teorisi: Arz ve talep faktörleri ile analiz | Önceki konuların tekrarı |
3) | Faktör donatımı (Heckscher-Ohlin) teorisi | Önceki konuların tekrarı |
4) | Dış ticaret politikası | Önceki konuların tekrarı |
5) | Gümrük tarifeleri | Önceki konuların tekrarı |
6) | Tarife dışı ticaret politikası araçları | Önceki konuların tekrarı |
7) | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi | Önceki konuların tekrarı |
8) | Küreselleşme ve ekonomik birleşmeler | Önceki konuların tekrarı |
9) | Avrupa Birliği | Önceki konuların tekrarı |
10) | Döviz piyasası analizleri | Önceki konuların tekrarı |
11) | Dış ödemeler bilançosu | Önceki konuların tekrarı |
12) | Ödemeler bilançosunun denkleşmesi | Önceki konuların tekrarı |
13) | Uluslararası para sistemi | Önceki konuların tekrarı |
14) | Ekonomik kalkınma ve dış ticaret politikaları | Önceki konuların tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Halil SEYİDOĞLU (2009), Uluslar arası İktisat: Teori, Politika ve Uygulama, Güzem Can Yayınları, İSTANBUL |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 11 | 1 | 11 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |