Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı
|
|
2) |
Bankanın tanımı, temel sigortacılık kavramları |
|
3) |
Bankacılık sistemi
Banka türleri |
|
4) |
Merkez Bankası ( TCMB)
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK)
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) |
|
5) |
Bankaların denetlenmesi;
Bankalar Birliği ( TBB ) - Katılım Bankaları Birliği ( TKBB ) |
|
6) |
Türk Bankacılık Sektörünün Temel Özellikleri ve Sektörün Sorunları |
|
7) |
Bankacılık krizleri ve yeniden yapılanma dönemi. |
|
8) |
Bankacılık ürünleri ve hizmetleri |
|
9) |
Riskler ve türleri , risk yönetimi
Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar |
|
10) |
Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci
Sigorta sisteminin işleyişi |
|
11) |
Sigortanın bölümlere ayrılması; Devlet eliyle yürütülen sigortalar ve özel sigorta teminat çeşitleri |
|
12) |
Sigorta aracıları
Sigorta fiyatının mal sigortalarında ve hayat sigortalarında tespiti, fiyatı etkileyen faktörler |
|
13) |
Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri
Muafiyet ve zamanaşımı |
|
14) |
Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|