DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BVS1001 | Bankacılığa ve Sigortacılığa Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERAP GÖKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili temel bilgi altyapısını oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Banka kavramını tanımlar. 2. Temel bankacılık kavramlarını,banka sistemlerini ve türlerini açıklayabilir. 3. Bankaların denetlenmesi ve ilgili kurumları açıklayabilir. 4. Risk kavramını açıklayabilir. Risk türlerini örnekleyebilir. Sigorta kavramını tanımlayabilir. 6. Temel sigortacılık kavramlarını ve sigorta sözleşmesinin özelliklerini açıklayabilir. 7. Sigorta sözleşmelerini, niteliklerine, konularına ve türlerine göre sınıflandırabilir 8. Sigortacılığın, ülke ekonomisi içindeki rolünü yorumlayabilir. |
Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı, Bankacılık sistemi, Banka türleri, Merkez Bankası ( TCMB) Bankaların denetlenmesi, Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar,Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci Sigorta sisteminin işleyişi, Sigorta aracıları, Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri, Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı | |
2) | Bankanın tanımı, temel sigortacılık kavramları | |
3) | Bankacılık sistemi Banka türleri | |
4) | Merkez Bankası ( TCMB) Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK) Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) | |
5) | Bankaların denetlenmesi; Bankalar Birliği ( TBB ) - Katılım Bankaları Birliği ( TKBB ) | |
6) | Türk Bankacılık Sektörünün Temel Özellikleri ve Sektörün Sorunları | |
7) | Bankacılık krizleri ve yeniden yapılanma dönemi. | |
8) | Bankacılık ürünleri ve hizmetleri | |
9) | Riskler ve türleri , risk yönetimi Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar | |
10) | Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci Sigorta sisteminin işleyişi | |
11) | Sigortanın bölümlere ayrılması; Devlet eliyle yürütülen sigortalar ve özel sigorta teminat çeşitleri | |
12) | Sigorta aracıları Sigorta fiyatının mal sigortalarında ve hayat sigortalarında tespiti, fiyatı etkileyen faktörler | |
13) | Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri Muafiyet ve zamanaşımı | |
14) | Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
Ders Notları / Kitaplar: | Dr. Mehmet Takan, Dr. Melek Acar Boyacıoğlu, BANKACILIK-teori uygulama yöntem Prof. Dr. Enver Alper Güvel- Av. Afitap Öndaş Güvel, SİGORTACILIK |
Diğer Kaynaklar: | ŞENDOĞDU, A.ASLAN, Bankacılığa Giriş, Nobel Yayınları,MESTEK Seri No:54 Ankara,2006 KAYA, Feridun, Sigortacılık, Beta Basım Yayım , İstanbul, 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 4 | 7 | 28 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |