Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı
|
|
2) |
Bankanın tanımı, temel sigortacılık kavramları |
|
3) |
Bankacılık sistemi
Banka türleri |
|
4) |
Merkez Bankası ( TCMB)
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK)
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) |
|
5) |
Bankaların denetlenmesi;
Bankalar Birliği ( TBB ) - Katılım Bankaları Birliği ( TKBB ) |
|
6) |
Türk Bankacılık Sektörünün Temel Özellikleri ve Sektörün Sorunları |
|
7) |
Bankacılık krizleri ve yeniden yapılanma dönemi. |
|
8) |
Bankacılık ürünleri ve hizmetleri |
|
9) |
Riskler ve türleri , risk yönetimi
Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar |
|
10) |
Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci
Sigorta sisteminin işleyişi |
|
11) |
Sigortanın bölümlere ayrılması; Devlet eliyle yürütülen sigortalar ve özel sigorta teminat çeşitleri |
|
12) |
Sigorta aracıları
Sigorta fiyatının mal sigortalarında ve hayat sigortalarında tespiti, fiyatı etkileyen faktörler |
|
13) |
Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri
Muafiyet ve zamanaşımı |
|
14) |
Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|