IST2004 Elektronik TicaretBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2004 Elektronik Ticaret Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CEM KARTAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: İnternette pazarlama ve tutundurma faaliyetleri yapar.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dijital ekonomide en önemli rekabet avantajı kaynaklarının neler olduğu, bir web sayfasının nasıl yapılması gerektiği ve gelecekte dijital ekonominin öneminin ne kadar artacağı gibi sorulara yanıt aramaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.İnternet araçlarına büyük oranda erişir.
2.İş modelleri ve uygulamalarını değerlendirir.
3.İnternette İş Planı geliştirir.
4.İnternette pazarlama ve tutundurma faaliyetleri yapar.

Dersin İçeriği

İnternet pazarlama alanında yeniden şekillendirilme ve şirketlere yeni bir iş ortamı sağlamaktadır.Ders, paydaşlarla etkili ilişkiler kurulması ve sürdürülmesi ve e-pazarlama ile ilgili temel kavramları tanıtmak için internet rolünü tartışmak üzere tasarlanmıştır. Bu ders aynı zamanda e-pazarlama ve e-iş modelleri hakkında derin bir anlayış sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni ekonomi kavramı
2) Doğrudan Pazarlama Kavramı, Doğrudan Pazarlama Stratejileri ve İnternetin Tarihi.
3) İnternet Pazarlaması Tanımı ve Özellikleri
4) E-Pazarlama ve E-Ticaret,Internet Protokolleri için Yapısal Hususlar.
5) E-ticaret için geliştirilen iş modelleri ve pazarlama ve ticaret için İnternetin avantajlar ve dezavantajları
6) İnternet üzerinde 4P Uygulamaları oluşturma
7) İnternet üzerinden Pazarlama İletişimi.
8) İnternette Pazarlama Stratejileri Geliştirilmesi.
9) On-line Alışveriş şekilleri ve online alışverişte tüketici davranışları
10) İnternette pazarlaması ve e-ticaret için zorluklar
11) E-ticarette, pazarlama araştırması.
12) Dijital reklamcılık etkileri Dijital promosyon alternatifleri
13) İnternet üzerinden hizmet pazarlaması
14) E-Ticarette Güvenlik ve müşteri gizliliği koruma Sorunları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-İnternette Pazarlama Dr. Ramazan Aksoy 2009
2-Elektronik Ticaret Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur 2009
3-Elektronik Ticaret ve Elektronik İş Yrd. Doç. Dr. Erkan Akar
4-Dr. Cantürk Kayahan 2009 İşletmelerarası Elektronik Ticaret Doç. Dr. İbrahim Kırcova 2001
Diğer Kaynaklar: Ward Hanson (2000), Principles of Internet Marketing, South Western College Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 1 19 19
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. 3
2) İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder.
3) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. 3
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. 5
5) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
6) İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir.
7) İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar.
8) Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. 5
9) İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar.
10) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
11) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. 2