TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG2071 | Mesleki İngilizce I | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Okutman SELMA UZUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GİZEM YAMAN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders için yoktur |
Dersin Amacı: | Mesleki İngilizce I dersi öğrencinin alanı ile ilgili İngilizce bilgisini geliştirmeyi; mesleğinde İngilizce'yi etkin bir şekilde kullanmasını sağlamayı; öğrencinin İngilizce okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeyi; iş hayatında sözlü ve yazılı dilde kendisini ifade edebilecek düzeye gelmesini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -İngilizce'yi mesleki yaşamlarında etkin bir şekilde kullanabilir. -Mesleklerinin gerektirdiği yazışmaları sürdürebilir. -Kaynakları takip edebilir. -Konuşmaları etkin biçimde gereçekleştirebilir. |
Mesleki terminoloji, yazışma (mektup, eposta v.b.), sunum teknikleri, telefon görüşmeleri, resmi belgeler ve yasal düzenlemelerin anlaşılması, mali belgeler ve tablolar, iş başvurusu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Staff development and training - Okuma: İşe alma broşürü | Kelime öğrenme (Mesleki eğitim) |
2) | Job descriptions and job satisfaction - Yazma: Kısa iş tanımları | Kelime öğrenme (Ünvanlar ve ünvanlar için kullanılan kısaltmalar) |
3) | Letters of enquiry and applications - Yazma: İş başvuru epostası | Kelime öğrenme, iş başvurusu için eposta yazma |
4) | Telephone skills - Dinleme: Telefon dili | Kelime öğrenme; telefonda konuşma canlandırması için hazırlık |
5) | New product development - Konuşma: Yeni bir ürünün tanıtımı | Kelime öğrenme (Pazarlama terimleri); Tanıtılacak yeni ürünün belirlenip konuşmanın hazırlanması |
6) | Establishing relationships and negotiating - Okuma: Bir ürün hakkında soru sorma ve bilgi isteme | Kelime öğrenme (Koşullar ve şartlar) |
7) | Genel tekrar | |
8) | Financing the start-up - Konuşma: (Canlandırma) İş kurma için tavsiye alma | Kelime öğrenme; canlandırma için hazırlık |
9) | Presenting your business idea - Okuma: Sunumları en etkili biçimde kullanma | Kelime öğrenimi(Sunum ekipmanları); yapılacak sunumun ilk taslağı |
10) | Reports - Konuşma: Tabloları okuma ve yorumlama | Kelime öğrenimi (Değişiklikleri ifade eden terimler) |
11) | Business meetings - Dinleme: Bir iş toplantısı | Kelime öğrenme (Toplantı türleri, düşünce belirtme) |
12) | Using the Internet - Okuma: Websitesi tasarımı | Kelime öğrenimi (Bilgisayar ve internet) |
13) | Öğrencilerin sunumları | Sunumun son hali için hazırlık |
14) | A staff survey - Yazma: Ofisin modernleştirilmesi hakkında yapılan bir anketin sonuçlarını değerlendirme | Kelime öğrenme (Sayıların ve yüzdelerin ifadesi) |
Ders Notları / Kitaplar: | Brook-Hart, Guy. Business Benchmark, Upper-Intermediate,BULATS Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Brook-Hart, Guy. Business Benchmark, Upper-Intermediate,BULATS Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |