FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1072 | İngilizce II | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Okutman SABAHAT SEDA ERCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GİZEM YAMAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu programda yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini iyileştirme hedeflenir. Mesleki açıdan ve genel anlamda İngilizceleri desteklenir.Bu dersin özellikle üç ana hedefi vardır; çeşitli otantik İngilizce metinleri okuyarak öğrencilerin okuma becerilerini arttırmak, kelime dağarcıklarını genişletmek ve öğrencilere İş İngilizcesini tanıştırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Basit günlük diyalogları anlar, oluşturabilir. 2. Basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilir ve yazabilir. 3. Otantik metinleri anlayabilir. |
HAFTA 1. DERSE GİRİŞ HAFTA 2: “BUSINESS ACCOMMODATION” HAFTA 3: “OUT OF THE OFFICE” OKUMA PARÇASI: “THREE WINNING ORGANIZATIONAL CHANGES” HAFTA 4: “DEVELOPING CONTACTS” OKUMA PARÇASI: “COMMUNICATING BETTER AT WORK” HAFTA 5: “CULTURAL ISSUES” OKUMA PARÇASI: “TEN TIPS FOR SUCCESSFUL BUSINESS NETWORKING” HAFTA 6: “TEAM WORK” HAFTA 7: “ENTERTAINING CLIENTS” OKUMA PARÇASI: “LEARN THE IMPORTANCE OF CULTURAL AWARENESS WHEN COMMUNICATING” HAFTA 8: “COMPANY FINANCES” HAFTA 9: “ STARTING UP” OKUMA PARÇASI: “TEAM WORK AND TEAM BUILDING ESSENTIALS” HAFTA 10: “JOB APPLICATIONS” OKUMA PARÇASI: “ENTERTAINING CLIENTS” HAFTA 11: “RECRUITMENT” HAFTA 12 TASK 1 HAFTA 13 TASK 2 HAFTA 14 LISTENING TEKRARI |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Döneme giriş Introduction | Genel İngilizce tekrarı Revision of English grammar structures |
2) | "Business accomodation" İş yerlerinin otel konferans ya da toplantıları için bilgi edinimi. Company meetings at hotels | Bir otele e-posta ya da fax yazabilmek Writing an email or fax to a hotel |
3) | "Out of the office" Toplantı tarzlarıyla ilgili bir makale An article on offsite meetings | Bir konferansın açılış konuşması için iki iş arkadaşının yaptığı çalışma Two colleagues choosing a venue; a welcome speech at a conference |
4) | "Developing contacts" İlk kez tanışılan birisiyle konuşma geliştirebilme Conversations when meeting someone for the first time | Small talk yapabilme; Bir şirket tanıtımı için zamanlı konuşma hazırlayabilme. Making small talk, giving timed speech to introduce a company. |
5) | Verilen konuyla ilgili 5 paragraflık düşünce yazısı yazabilme Writing a five-paragraph opinion essay on a given topic | Genel İngilizce çalışması, Noktalama işaretleri üzerinde çalışmalar Grammar rules revision, punctuation |
6) | "Cultural issues" Kültürel farkındalığı artırma çalışmaları | Hatıra hediyelerini tanımlama çalışmaları |
7) | "Teamwork" İş hayatında takım çalışmasının önemi ve yeri hakkında farkındalık arttırma çalışmaları Craeting awareness of teamwork in business life | İyi takım oluşturabilme Setting a good team |
8) | Vize Haftası Midterm Week | Vize Haftası Midterm Week |
9) | "Entertaining Clients" Yurtdışından gelen müşterileri iyi ağırlayabilme Hosting foreign colleagues | Ağırlayan kişiye teşekkür epostası yazma Writing a thank you letter to a host |
10) | "Company Finances" Bir şirketin finansal konuları. Financial aspects of a company. | Kısa kısa istatistiki bilgileri dinleme ve anlama. Listening to short extracts of statistical information |
11) | "Starting Up" Şirketlerin pazarlama ve reklam çalışmaları. Marketing and advertising aspects of a company. | Yeni bir ürün ile ilgili beğeniyi anlatan mektup yazabilme. Writing letters to express interest in a new product. |
12) | "Job Applications" CV yazabilme ve anlayabilme To understand and write a CV. | İş başvurusu için yazılacak mektup Job application letter. |
13) | "Recruitment" İstihdam ile ilgili bilgiler. Preparing for an interview. | İşe alım kelimeleri çalışmaları. Vocabulary related to recruitment. |
14) | Verilen konuyla ilgili sunum hazırlama ve sunma. Prepare and present a ppt. presentation on a given topic. | Genel Tekrar General revision |
Ders Notları / Kitaplar: | Whitby, Norman. Business Benchmark Pre-Intermediate to Intermediate, Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Personal Study Book (Business Benchmark) 2. “Inside Reading 1-2-3” (OUP), internet resources 3. “Concepts for Today” by Lorraine C. Smith, Nancy Nici Mare |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 90 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 90 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 2 |
2) | Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. | 2 |
3) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. | 2 |
4) | Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. | 2 |
5) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
6) | Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | 2 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. | 3 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 2 |
11) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 2 |