ENG1071 İngilizce IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1071 İngilizce I Güz 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu programda yoktur.
Dersin Amacı: Bu dersin amaci ogrencilerin okuma, yazma, dinleme, konusma becerilerini gelistirerek, Ingilizce programlarin yer aldigi lisans egitimine hazirlamaktir. Bu dersin 3 ana hedefi olup bunlardan birincisi ogrencilerin otantik okuma metinleriyle okuma yeteneklerini gelistirmek, kelime bilgilerini genisletmek ve guclendirmek, Mesleki Ingilizce terimleriyle tanistirmaktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dogru zaman ve gramer yapisi kullanabiir.
2) Kelime haznesinin genisler.
3) Genel gunluk konular hakkinda diyaloglar yaratabiir.
4) Kelime haznesinin genislemesiyle uzun metin ve paragraflari okuyup anlar.
5) Yazma yetenegini gelistirir.

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A1/A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giris Ünite 1- Meeting Colleagues (Introducing yourself to the team- 4/5) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) Ünite 1- Meeting Colleagues (Reading a nursing schedule- 6/7) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
3) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) Ünite 1- Meeting Colleagues (Meeting patients and their visitors- 8/9) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ünite 1- Meeting Colleagues (Escorting a patient for tests- 10/11) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) Ünite 2- Nursing Assessment (Checking patient details - 12/13 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Ünite 2- Nursing Assessment (Describing symptoms - 14/15 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 2- Nursing Assessment (Assessing common childhood diseases - 16 / 17 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Ara sınav tekrarı (unite 1 &2) kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) Ünite 2- Nursing Assessment (Taking a blood sample - 18 /19) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 3- The Patient Ward (Monitoring body temperature - 20/21)+ kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 3- The Patient Ward (The patient ward- 22/23) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Ünite 3- The Patient Ward (Nursing duties- 24/25) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN
Diğer Kaynaklar: ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları, sunumlar, çalışma kağıtları
Course notes, presentations and practice materials prepared by the course instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 4 16
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. 1
2) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. 1
3) Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. 1
4) Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. 1
5) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. 1
6) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. 1
7) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. 1
8) Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. 1
9) Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. 1
11) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. 1
12) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. 1
13) Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak 1
14) Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. 1
15) Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. 1
16) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. 1
17) Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. 1