DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1071 | İngilizce I | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Okutman MUAZZEZ GİZEM PAMUK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GİZEM YAMAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. NURGÜL ERAKMAN Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu programda yoktur |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci ogrencilerin okuma, yazma, dinleme,konusma becerilerini gelistirerek, Ingilizce programlarin yer aldigi lisans egitimine hazirlamaktir. Bu dersin 3 ana hedefi olup bunlardan birincisi ogrencilerin otantik okuma metinleriyle okuma yeteneklerini gelistirmek, kelime bilgilerini genisletmek ve guclendirmek, Mesleki Ingilizce terimleriyle tanistirmaktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dogru zaman ve gramer yapisi kullanabiir. 2) Kelime haznesinin genisler. 3) Genel gunluk konular hakkinda diyaloglar yaratabiir. 4) Kelime haznesinin genislemesiyle uzun metin ve paragraflari okuyup anlar. 5) Yazma yetenegini gelistirir. |
Hafta 1 - Derse Giris Hafta 2 - Bir Calisma Gunu / Okuma: Changing Places. Talking about job titles and describing nouns, company departments Hafta 3 - Gramer:Present Simple and Continuous Tense Hafta 4 - Corporate Culture / Dinleme: Conversation between two employees. Asking questions about companies. Past Simple and Continuous Hafta 5 - The Internet / Okuma:Designing a Website. Yazma: short formal and informal email. Email website vocabulary Hafta 6 - Describing Equipment / Problems with equipments reading. Dinleme: descriptions of gadgats. Office equipment vocabulary. WRITING TASK 1 Hafta 7 - VIZE Hafta 8 - Processes and Procedures / Okuma: Waratah Australian clothing company. Role play an interview. Present Passive Hafta 9 - Distribution and Delivery / Selling your product online article. Leaving a phone message. Role play: making a telephone call to a supplier. Telephone language. Modal verbs of obligation Hafta 10 - Advertising and Marketing / Singapore Airlines Reading. Vocabulary about advertising and marketing Hafta 11 - Transport / Transport arragements. Listening to a radio interview. Air travel vocabulary. Contrast words Hafta 12 - Business Accommodation - Article on a special type of hotel. Writing an email or fax to a hotel. Hotel Reception role play. Hotel facility vocabulary Hafta 13 - Out of the office / Thinking outside the box Reading. Listening to a two colleagues choosing a venue. Comparatives&Superlatives Hafta 14 - PRESENTATION TASK 2 - Student Presentation - Final Sinavi Tekrari, Sorulara cevap verme Hafta 15 - Final Sinavi Hafta 16 - Final Sinavi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giris | Kitaplarin, gerekli materyallerin edinilmesi |
2) | The working Day | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
3) | Corporate Culture | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
4) | The Internet | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Formal ve Informal yazismalara asina olma |
5) | Describing Equipment | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Yazma odevi icin calisma |
6) | Processes and Procedures | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
7) | Vize | Donem icinde yapilan tum konulari calismak |
8) | Distribution and Delivery | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Daha once ogrenilmis modal fiillere goz atma |
9) | Advertising and Marketing | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
10) | Transport | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
11) | Business Accommodation | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
12) | Out of The Office | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi |
13) | Speaking Presentation Task | Sunum icin gruplarla biraraya gelerek hazirlik yapilmasi Donem ici yapilan konulara ve kelimelere calisma |
14) | Donem tekrari | Kitaplarin sinifa getirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Business Benchmark Pre-Intermediate to Intermediate, Norman Whitby 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Inside Reading 1-2-3” (OUP), internet resources Concepts for Today” by Lorraine C. Smith, Nancy Nici Mare Essential Grammar In Use Raymond Murphy |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 7 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 1 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 1 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 1 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 1 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 1 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 1 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 1 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 1 |
11) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
12) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 1 |
13) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
14) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 1 |
15) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | 1 |
16) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | 1 |
17) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. | 1 |