ENG1071 İngilizce IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1071 İngilizce I Güz 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu programda yoktur.
Dersin Amacı: Bu dersin amaci ogrencilerin okuma, yazma, dinleme, konusma becerilerini gelistirerek, Ingilizce programlarin yer aldigi lisans egitimine hazirlamaktir. Bu dersin 3 ana hedefi olup bunlardan birincisi ogrencilerin otantik okuma metinleriyle okuma yeteneklerini gelistirmek, kelime bilgilerini genisletmek ve guclendirmek, Mesleki Ingilizce terimleriyle tanistirmaktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dogru zaman ve gramer yapisi kullanabiir.
2) Kelime haznesinin genisler.
3) Genel gunluk konular hakkinda diyaloglar yaratabiir.
4) Kelime haznesinin genislemesiyle uzun metin ve paragraflari okuyup anlar.
5) Yazma yetenegini gelistirir.

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A1/A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giris Ünite 1- Meeting Colleagues (Introducing yourself to the team- 4/5) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) Ünite 1- Meeting Colleagues (Reading a nursing schedule- 6/7) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
3) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) Ünite 1- Meeting Colleagues (Meeting patients and their visitors- 8/9) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ünite 1- Meeting Colleagues (Escorting a patient for tests- 10/11) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) Ünite 2- Nursing Assessment (Checking patient details - 12/13 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Ünite 2- Nursing Assessment (Describing symptoms - 14/15 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 2- Nursing Assessment (Assessing common childhood diseases - 16 / 17 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Ara sınav tekrarı (unite 1 &2) kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) Ünite 2- Nursing Assessment (Taking a blood sample - 18 /19) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 3- The Patient Ward (Monitoring body temperature - 20/21)+ kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 3- The Patient Ward (The patient ward- 22/23) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Ünite 3- The Patient Ward (Nursing duties- 24/25) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN
Diğer Kaynaklar: ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları, sunumlar, çalışma kağıtları
Course notes, presentations and practice materials prepared by the course instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 4 16
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 1
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 1
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 1
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 2
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 1
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 1
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 5
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 2
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 1
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1