BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1006 | Grafik ve Animasyon | Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR PEKTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Herhangi bir opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Autodesk 3ds Max kullanarak modelleme, animasyon, karakter tasarımı, malzeme, ışık ve efektlerle oyun ve animasyon tasarımı modelleri oluşturmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda iş bulabilme şansına sahip olacaklardır. Ayrıca gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştirilmesinde de gözde bir kazanım sağlayacaklardır. |
3ds max programı ile modelleme, malzeme atama ve animasyon konularında uygulamalı olarak tasarım yapılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.3D Studio Max-Giriş-Arayüz Tanıtımı Uygulama: Uzay Sahnesi | |
2) | 2.Basit Yöntemler-Malzeme Kullanımı-Animasyon- Uygulama:Satranç Taşları Modelleme | |
3) | 3.Uygulama: Masa Örtüsü+Perde+Meyve Tabağı Modelleme ve Animasyonu | |
4) | 4.Uygulama: Bilardo Masası+ Futbol Kalesi modelleme | |
5) | 5.Uygulama: Deniz Sahnesi+ Kale | |
6) | 6.Uygulama: Yatak Odası+ Mutfak Modelleme | |
7) | 7.Uygulama: Ouiz1 + Ouiz1 Çözümü | |
8) | 8.Uygulama: Bina Tasarımı &Sokak Tasarımına Giriş | |
9) | 9.Uygulama: Ouiz 2 + Ouiz2 Çözümü | |
10) | 10.Uygulama: Villa + Bahçe Tasarımı | |
11) | 11.Uygulama: Sokak Tasarımı+ Karekter Modelleme | |
12) | 12. Benzin İstasyonu Modelleme | |
13) | 13.Uygulama: Oturma Odası Modelleme+akvaryum çözümü | |
14) | 14.Akropolis Modelleme |
Ders Notları / Kitaplar: | 3dsmax ile Görselleştirme Emrah Çelik |
Diğer Kaynaklar: | Uygulama ders notları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 5 | 40 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | 3 |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | 4 |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | 4 |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | 4 |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | 2 |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | 4 |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | 5 |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | 3 |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | 3 |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek | 4 |