BPR1006 Grafik ve AnimasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR1006 Grafik ve Animasyon Bahar 1 2 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR PEKTEKİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Herhangi bir opsiyonel program bileşeni yoktur.
Dersin Amacı: Dersin amacı Autodesk 3ds Max kullanarak modelleme, animasyon, karakter tasarımı, malzeme, ışık ve efektlerle oyun ve animasyon tasarımı modelleri oluşturmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda iş bulabilme şansına sahip olacaklardır. Ayrıca gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştirilmesinde de gözde bir kazanım sağlayacaklardır.

Dersin İçeriği

3ds max programı ile modelleme, malzeme atama ve animasyon konularında uygulamalı olarak tasarım yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.3D Studio Max-Giriş-Arayüz Tanıtımı Uygulama: Uzay Sahnesi
2) 2.Basit Yöntemler-Malzeme Kullanımı-Animasyon- Uygulama:Satranç Taşları Modelleme
3) 3.Uygulama: Masa Örtüsü+Perde+Meyve Tabağı Modelleme ve Animasyonu
4) 4.Uygulama: Bilardo Masası+ Futbol Kalesi modelleme
5) 5.Uygulama: Deniz Sahnesi+ Kale
6) 6.Uygulama: Yatak Odası+ Mutfak Modelleme
7) 7.Uygulama: Ouiz1 + Ouiz1 Çözümü
8) 8.Uygulama: Bina Tasarımı &Sokak Tasarımına Giriş
9) 9.Uygulama: Ouiz 2 + Ouiz2 Çözümü
10) 10.Uygulama: Villa + Bahçe Tasarımı
11) 11.Uygulama: Sokak Tasarımı+ Karekter Modelleme
12) 12. Benzin İstasyonu Modelleme
13) 13.Uygulama: Oturma Odası Modelleme+akvaryum çözümü
14) 14.Akropolis Modelleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3dsmax ile Görselleştirme Emrah Çelik
Diğer Kaynaklar: Uygulama ders notları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 5 40
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 3 15 45
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, 3
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak 4
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek 4
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek 4
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 2
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, 4
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, 5
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak 3
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek 4