İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN2003 | Mikrodenetleyiciler | Bahar Güz |
1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste mikrodenetleyici mimarisini tanıma, Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirme ve mikrodenetleyicili sistemleri endüstriyel uygulamalarda kullanabilme becerisi kazandırılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mikrodenetleyici sistemin mimarisini açıklar. 2. Mikrodenetleyicilerde program geliştirme işlem basamaklarını açıklar. 3. Assembly dilinde mikrodenetleyici programı geliştirebilir. 4. C dilinde mikrokontrolör programı geliştirebilir. 5. Mikrodenetleyici sistemi tasarlar. |
Bu ders kapsamında verilen konular işlenmektedir; Mikrodenetleyici Mimarisi ve Donanımı, Mikrodenetleyiciye program yükleme, Algoritma Tasarlamak, Akış diyagramları, Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler, Mikrodenetleyici program komutları, Temel giriş çıkış programları, Program derleme ve hata denetimi, Mikrodenetleyici ile buton ve LED uygulamaları, Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı | |
2) | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı | |
3) | Mikrodenetleyiciye program yükleme | |
4) | Algoritma Tasarlamak | |
5) | Akış diyagramları | |
6) | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | |
7) | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | |
8) | Mikrodenetleyici program komutları | |
9) | Mikrodenetleyici program komutları | |
10) | Temel giriş çıkış programları | |
11) | Program derleme ve hata denetimi | |
12) | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları | |
13) | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları | |
14) | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. ALTINBAŞAK, O. ,(2004), Mikrodenetleyiciler ve PIC Programlama (16F84A), Altaş Yayıncılık, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Embedded Microcontrollers & Processor Design, Charles Greg Osborn. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 85 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |