BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN1002 | Analog ve Sayısal Elektronik | Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bu ders Diyotlu devrelerin analizi ve tasarımı Bipolar jonksiyon transistorlu yükselteçlerin analizi ve tasarımı ve Mantık devrelerinin farklı yöntemlerle analiz ve sentezinin yapılmasını amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. PN jonksiyonunu açıklar. 2. Diyot karakteristiğini ve katalog bilgilerini açıklar. 3. Bir fazlı doğrultma, filtre ve regüle devrelerini kurar. 4. Üç fazlı doğrultma devrelerini kurar. 5. Transistörü anahtar elemanı olarak kullanır. 6. Transistörlü yükselteç devreleri kurar. 7. MOSFET Transistörü anahtar elemanı olarak kullanır. 8. İşlemsel yükselteçli devreler kurar. 9. Sayı sistemlerini açıklar. 10. Mantıksal kapı devrelerini açıklar. 11. Mantık fonksiyonlarının devrelerini kurar. 12. Mantık devrelerinde sadeleştirme tekniklerini yapar. 13. Mantık problemlerini çözer ve devrelerini kurar. 14. Kod çözücülü ve kodlayıcı devrelerini tasarlar. 15. Mux ve demux devrelerini açıklar. |
Diyot Karakteristikleri, Diyot Analizi, Diyot Eşdeğer Devreleri, BJT Tranzistörleri, Akım Gerili Karakteristiği, BJT DC Analizi, BJT AC analizi ve uygulamalar, Mantıksal Kapı Devreleri, Boole Cebri, Boole Cebri, K-Map Haritaları, Kodlayıcılar, Kod Çözücüler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Boolean matematiği | Mantık Devreleri |
2) | Karnough Haritası | Sayı sistemleri, Boole cebri |
3) | Mantıksal Kapı Devreleri | Sayı sistemleri - Dönüşümleri, farklı sistemlerde toplama ve çıkartılma işlemleri |
4) | Kodlayıcılar(Encoder), Kodçözücüler | |
5) | Veri Seçiciler , Veri dağıtıcılar | |
6) | Toplayıcılar, Çıkarıcılar | |
7) | Yarı iletken malzemeleri | |
8) | Diyotların Yapısı ve Çeşitleri | |
9) | Doğrultucu Devreler | |
10) | Filtrelerin Tanımı ve Çeşitleri | |
11) | Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri | |
12) | Sayısal Sistemlerde Devre Tasarım Aşamaları | |
13) | Sayısal Sistemlerde Devre Tasarım Aşamaları | |
14) | Analog Devre tasarımı aşamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Electronic Fundamentals, Floyd, Buchla, Pearson Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dijital ve Analog Elekronik Devreleri, H. Veysel Güleryüz, Ocak 2002 / 1. Baskı / 200 Syf./ Seçkin Yayınevi. 2. Meslek Yüksekokulları ve Fakülteler İçin, Analog Elektronik – 1, Hasan Selçuk Selek, Haziran 2008, 1. Baskı. 3. Sayısal Elektronik, Elektrik, Elektronik Haberleşme, Mekatronik, Endüstriyel Elektronik ve Endüstriyel Otomasyon Programı, Hasan Selçuk Selek, Ocak 2009, 1. Baskı. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi | 3 |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi | 1 |
3) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi | 2 |
4) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi | 3 |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | |
6) | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi | |
7) | Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi | |
8) | Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi | |
10) | Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi | |
11) | Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma. | |
12) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi |