PIH5113 Kriz İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5113 Kriz İletişimi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, bireysel karar verme mekanizmalarindan, şirket ve devletten başlayarak uzlaşma ve krizlerin doğasi ve özellikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlar. Ayrıca öğrencilere krizler, kriz yönetimi ve krizlerin önlenmesi ile ilgili teorik ve pratik alan bilgisi de, uzlaşma stratejileri üzerinde durularak sunulacaktır. Ek olarak kriz yönetimi ile ilgili örnek olaylar da işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek
II. Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek
III. Kriz koşullarını açıklayabilmek
IV. Kriz tiplerini tanımlayabilmek
V. Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek
VI. Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek
VII. Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek
VIII. Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek
IX. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü tanımalayabilmek
X. Kriz yönetimi sürecini açıklayabilmek

Dersin İçeriği

Bu derste kriz kavramı tanımlanarak, krizin boyutları, türleri, terminolojisi üzerinde durulacaktır. Kriz yönetiminde önemli olan bütün adımlar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz nedir?
2) Krizin kavramsal boyutları
3) Kriz terimleri
4) Kriz türleri
5) Kriz yönetimi ile ilgili alanlar
6) Kriz yönetimi stratejileri ve modeller
7) Kriz öncesi yönetim
8) Kriz sırası ve Kriz sonrası
9) Kriz ve medya
10) Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler
11) Digital krizler
12) Örnek olaylar
13) Örnek olaylar
14) Tekrar ve tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar dönem başlangıcında öğrencilere sağlanacaktır.

Course materials will be provided in the beginning of semester.
Diğer Kaynaklar: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 9 45
Ara Sınavlar 7 32
Final 7 35
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,