PIH5113 Kriz İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5113 Kriz İletişimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, bireysel karar verme mekanizmalarindan, şirket ve devletten başlayarak uzlaşma ve krizlerin doğasi ve özellikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlar. Ayrıca öğrencilere krizler, kriz yönetimi ve krizlerin önlenmesi ile ilgili teorik ve pratik alan bilgisi de, uzlaşma stratejileri üzerinde durularak sunulacaktır. Ek olarak kriz yönetimi ile ilgili örnek olaylar da işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek
II. Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek
III. Kriz koşullarını açıklayabilmek
IV. Kriz tiplerini tanımlayabilmek
V. Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek
VI. Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek
VII. Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek
VIII. Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek
IX. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü tanımalayabilmek
X. Kriz yönetimi sürecini açıklayabilmek

Dersin İçeriği

Bu derste kriz kavramı tanımlanarak, krizin boyutları, türleri, terminolojisi üzerinde durulacaktır. Kriz yönetiminde önemli olan bütün adımlar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz nedir?
2) Krizin kavramsal boyutları
3) Kriz terimleri
4) Kriz türleri
5) Kriz yönetimi ile ilgili alanlar
6) Kriz yönetimi stratejileri ve modeller
7) Kriz öncesi yönetim
8) Kriz sırası ve Kriz sonrası
9) Kriz ve medya
10) Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler
11) Digital krizler
12) Örnek olaylar
13) Örnek olaylar
14) Tekrar ve tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar dönem başlangıcında öğrencilere sağlanacaktır.

Course materials will be provided in the beginning of semester.
Diğer Kaynaklar: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 9 45
Ara Sınavlar 7 32
Final 7 35
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.