KHK5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KHK5887 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: KHK5888-1 - Tez
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, kamu hukuku alanında araştırma yapan yüksek lisans öğrencilerinin akademik yazım, bilimsel araştırma yöntemleri ve alanlarına özgü güncel konularda derinlemesine analiz yapmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, tez çalışmalarıyla bağlantılı olarak bağımsız bir araştırma yürütmeleri, akademik sunum tekniklerini geliştirmeleri ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kamu hukuku alanında bağımsız ve bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır.
2. Akademik kaynakları etkin bir şekilde tarayarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3. Kamu hukuku alanında akademik tartışmalara katılabilir ve bilimsel yöntemlere dayalı argüman geliştirebilir.
4. Akademik yazım kurallarını ve bilimsel etik ilkelerini öğrenerek tez ve makale yazımında uygular.
5. Hukuki konuları akademik formatta sunma, savunma ve eleştirel geri bildirim alma/verme becerisi kazanır.
6. Kamu hukuku alanındaki güncel mahkeme kararlarını, yasal değişiklikleri ve akademik çalışmaları analiz edebilir.
7. Ulusal ve uluslararası hukuku karşılaştırmalı bir perspektifle ele alarak analiz yapabilir.
8. Tez yazım sürecine yönelik temel stratejileri öğrenir ve akademik çalışma planı oluşturma becerisi edinir.

Dersin İçeriği

Hafta 1: Dersin Tanıtımı ve Beklentiler

Seminer dersinin amacı ve kapsamı
Akademik araştırma ve etik kurallar
Sunum teknikleri ve bilimsel tartışma yöntemleri

Hafta 2: Akademik Araştırma Yöntemleri

Hukuk araştırmalarında kullanılan yöntemler (nitel ve nicel yaklaşımlar)
Kaynak tarama teknikleri ve veri toplama süreçleri

Hafta 3: Kamu Hukukunda Güncel Araştırma Konuları

Anayasa hukuku, idare hukuku, insan hakları hukuku gibi alanlardaki güncel gelişmeler
Güncel yargı kararlarının ve hukuki reformların analizi

Hafta 4: Literatür Taraması ve Akademik Kaynak Kullanımı

Literatür taramasının önemi ve nasıl yapılacağı
Akademik kaynakların eleştirel değerlendirilmesi
Atıf yöntemleri ve intihalden kaçınma

Hafta 5: Hukuk Biliminde Akademik Yazım Kuralları

Tez ve makale yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar
Yapılandırılmış hukuki argüman oluşturma teknikleri

Hafta 6: Etkili Sunum Teknikleri ve Akademik Tartışma Kültürü

Hukuki konularda akademik sunum hazırlama
Eleştirel geribildirim verme ve alma yöntemleri

Hafta 7: Öğrenci Sunumları I – Araştırma Konularının Tanıtımı

Öğrencilerin belirledikleri konulara ilişkin kısa sunumlar
Sunumlara yönelik geri bildirimler

Hafta 8: Karşılaştırmalı Hukuk Araştırmaları

Karşılaştırmalı hukuk çalışmalarının önemi ve yöntemi
Ulusal ve uluslararası hukuk perspektifinden analiz yöntemleri

Hafta 9: Kamu Hukuku Alanında Güncel Yargı Kararlarının Analizi

Anayasa Mahkemesi, Danıştay ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarının incelenmesi
Hukuki yorumlama teknikleri

Hafta 10: Öğrenci Sunumları II – Araştırma Bulgularının Paylaşımı


Hafta 11: Akademik Yayın Süreci ve Makale Yayınlama

Akademik dergilerde makale yayınlama süreci
Hakem değerlendirme süreci ve akademik yazımda dikkat edilmesi gerekenler

Hafta 12: Tez Yazım Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yüksek lisans tezi yazım sürecinde karşılaşılan zorluklar
Planlama, zaman yönetimi ve akademik destek mekanizmaları

Hafta 13: Öğrenci Sunumları III – Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı

Araştırmaların son haliyle sunulması
Eleştirel geri bildirimler ve iyileştirme önerileri

Hafta 14: Genel Değerlendirme ve Kapanış

Ders boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
Öğrencilerin akademik kariyer planlamasına dair bireysel geri bildirimler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Beklentiler Seminer dersinin amacı ve kapsamı Akademik araştırma ve etik kurallar Sunum teknikleri ve bilimsel tartışma yöntemleri
2) Akademik Araştırma Yöntemleri Hukuk araştırmalarında kullanılan yöntemler (nitel ve nicel yaklaşımlar) Kaynak tarama teknikleri ve veri toplama süreçleri
3) Kamu Hukukunda Güncel Araştırma Konuları Anayasa hukuku, idare hukuku, insan hakları hukuku gibi alanlardaki güncel gelişmeler Güncel yargı kararlarının ve hukuki reformların analizi
4) Literatür Taraması ve Akademik Kaynak Kullanımı Literatür taramasının önemi ve nasıl yapılacağı Akademik kaynakların eleştirel değerlendirilmesi Atıf yöntemleri ve intihalden kaçınma
5) Hukuk Biliminde Akademik Yazım Kuralları Tez ve makale yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar Yapılandırılmış hukuki argüman oluşturma teknikleri
6) Etkili Sunum Teknikleri ve Akademik Tartışma Kültürü Hukuki konularda akademik sunum hazırlama Eleştirel geribildirim verme ve alma yöntemleri
7) Öğrenci Sunumları I – Araştırma Konularının Tanıtımı Öğrencilerin belirledikleri konulara ilişkin kısa sunumlar Sunumlara yönelik geri bildirimler
8) Karşılaştırmalı Hukuk Araştırmaları Karşılaştırmalı hukuk çalışmalarının önemi ve yöntemi Ulusal ve uluslararası hukuk perspektifinden analiz yöntemleri
9) Kamu Hukuku Alanında Güncel Yargı Kararlarının Analizi Anayasa Mahkemesi, Danıştay ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarının incelenmesi Hukuki yorumlama teknikleri
10) Öğrenci Sunumları II – Araştırma Bulgularının Paylaşımı
11) Akademik Yayın Süreci ve Makale Yayınlama Akademik dergilerde makale yayınlama süreci Hakem değerlendirme süreci ve akademik yazımda dikkat edilmesi gerekenler
12) Tez Yazım Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Yüksek lisans tezi yazım sürecinde karşılaşılan zorluklar Planlama, zaman yönetimi ve akademik destek mekanizmaları
13) Öğrenci Sunumları III – Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı Araştırmaların son haliyle sunulması Eleştirel geri bildirimler ve iyileştirme önerileri
14) Genel Değerlendirme ve Kapanış Ders boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Öğrencilerin akademik kariyer planlamasına dair bireysel geri bildirimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ernst E. Hirsch, Pratik Hukukta Metot,Yayına Hazırlayan: Selçuk Veziroğlu, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü Yayınları, 9. Baskı, Ankara 2023.
Rona Serozan, Hukukta yöntem-mantık, İstanbul : Vedat Kitapçılık, 2017.
Kemal Gözler, Bilimsel yazma ve yayınlama : Bir stil kılavuzu, Bursa : Ekin, 2022.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 196
Sunum / Seminer 1 2
Toplam İş Yükü 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
2) 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
3) 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
4) 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
5) 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4
6) 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 4