KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KHK5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
KHK5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kamu hukuku alanında araştırma yapan yüksek lisans öğrencilerinin akademik yazım, bilimsel araştırma yöntemleri ve alanlarına özgü güncel konularda derinlemesine analiz yapmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, tez çalışmalarıyla bağlantılı olarak bağımsız bir araştırma yürütmeleri, akademik sunum tekniklerini geliştirmeleri ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kamu hukuku alanında bağımsız ve bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. 2. Akademik kaynakları etkin bir şekilde tarayarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 3. Kamu hukuku alanında akademik tartışmalara katılabilir ve bilimsel yöntemlere dayalı argüman geliştirebilir. 4. Akademik yazım kurallarını ve bilimsel etik ilkelerini öğrenerek tez ve makale yazımında uygular. 5. Hukuki konuları akademik formatta sunma, savunma ve eleştirel geri bildirim alma/verme becerisi kazanır. 6. Kamu hukuku alanındaki güncel mahkeme kararlarını, yasal değişiklikleri ve akademik çalışmaları analiz edebilir. 7. Ulusal ve uluslararası hukuku karşılaştırmalı bir perspektifle ele alarak analiz yapabilir. 8. Tez yazım sürecine yönelik temel stratejileri öğrenir ve akademik çalışma planı oluşturma becerisi edinir. |
Hafta 1: Dersin Tanıtımı ve Beklentiler Seminer dersinin amacı ve kapsamı Akademik araştırma ve etik kurallar Sunum teknikleri ve bilimsel tartışma yöntemleri Hafta 2: Akademik Araştırma Yöntemleri Hukuk araştırmalarında kullanılan yöntemler (nitel ve nicel yaklaşımlar) Kaynak tarama teknikleri ve veri toplama süreçleri Hafta 3: Kamu Hukukunda Güncel Araştırma Konuları Anayasa hukuku, idare hukuku, insan hakları hukuku gibi alanlardaki güncel gelişmeler Güncel yargı kararlarının ve hukuki reformların analizi Hafta 4: Literatür Taraması ve Akademik Kaynak Kullanımı Literatür taramasının önemi ve nasıl yapılacağı Akademik kaynakların eleştirel değerlendirilmesi Atıf yöntemleri ve intihalden kaçınma Hafta 5: Hukuk Biliminde Akademik Yazım Kuralları Tez ve makale yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar Yapılandırılmış hukuki argüman oluşturma teknikleri Hafta 6: Etkili Sunum Teknikleri ve Akademik Tartışma Kültürü Hukuki konularda akademik sunum hazırlama Eleştirel geribildirim verme ve alma yöntemleri Hafta 7: Öğrenci Sunumları I – Araştırma Konularının Tanıtımı Öğrencilerin belirledikleri konulara ilişkin kısa sunumlar Sunumlara yönelik geri bildirimler Hafta 8: Karşılaştırmalı Hukuk Araştırmaları Karşılaştırmalı hukuk çalışmalarının önemi ve yöntemi Ulusal ve uluslararası hukuk perspektifinden analiz yöntemleri Hafta 9: Kamu Hukuku Alanında Güncel Yargı Kararlarının Analizi Anayasa Mahkemesi, Danıştay ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarının incelenmesi Hukuki yorumlama teknikleri Hafta 10: Öğrenci Sunumları II – Araştırma Bulgularının Paylaşımı Hafta 11: Akademik Yayın Süreci ve Makale Yayınlama Akademik dergilerde makale yayınlama süreci Hakem değerlendirme süreci ve akademik yazımda dikkat edilmesi gerekenler Hafta 12: Tez Yazım Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Yüksek lisans tezi yazım sürecinde karşılaşılan zorluklar Planlama, zaman yönetimi ve akademik destek mekanizmaları Hafta 13: Öğrenci Sunumları III – Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı Araştırmaların son haliyle sunulması Eleştirel geri bildirimler ve iyileştirme önerileri Hafta 14: Genel Değerlendirme ve Kapanış Ders boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Öğrencilerin akademik kariyer planlamasına dair bireysel geri bildirimler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Beklentiler Seminer dersinin amacı ve kapsamı Akademik araştırma ve etik kurallar Sunum teknikleri ve bilimsel tartışma yöntemleri | |
2) | Akademik Araştırma Yöntemleri Hukuk araştırmalarında kullanılan yöntemler (nitel ve nicel yaklaşımlar) Kaynak tarama teknikleri ve veri toplama süreçleri | |
3) | Kamu Hukukunda Güncel Araştırma Konuları Anayasa hukuku, idare hukuku, insan hakları hukuku gibi alanlardaki güncel gelişmeler Güncel yargı kararlarının ve hukuki reformların analizi | |
4) | Literatür Taraması ve Akademik Kaynak Kullanımı Literatür taramasının önemi ve nasıl yapılacağı Akademik kaynakların eleştirel değerlendirilmesi Atıf yöntemleri ve intihalden kaçınma | |
5) | Hukuk Biliminde Akademik Yazım Kuralları Tez ve makale yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar Yapılandırılmış hukuki argüman oluşturma teknikleri | |
6) | Etkili Sunum Teknikleri ve Akademik Tartışma Kültürü Hukuki konularda akademik sunum hazırlama Eleştirel geribildirim verme ve alma yöntemleri | |
7) | Öğrenci Sunumları I – Araştırma Konularının Tanıtımı Öğrencilerin belirledikleri konulara ilişkin kısa sunumlar Sunumlara yönelik geri bildirimler | |
8) | Karşılaştırmalı Hukuk Araştırmaları Karşılaştırmalı hukuk çalışmalarının önemi ve yöntemi Ulusal ve uluslararası hukuk perspektifinden analiz yöntemleri | |
9) | Kamu Hukuku Alanında Güncel Yargı Kararlarının Analizi Anayasa Mahkemesi, Danıştay ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarının incelenmesi Hukuki yorumlama teknikleri | |
10) | Öğrenci Sunumları II – Araştırma Bulgularının Paylaşımı | |
11) | Akademik Yayın Süreci ve Makale Yayınlama Akademik dergilerde makale yayınlama süreci Hakem değerlendirme süreci ve akademik yazımda dikkat edilmesi gerekenler | |
12) | Tez Yazım Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Yüksek lisans tezi yazım sürecinde karşılaşılan zorluklar Planlama, zaman yönetimi ve akademik destek mekanizmaları | |
13) | Öğrenci Sunumları III – Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı Araştırmaların son haliyle sunulması Eleştirel geri bildirimler ve iyileştirme önerileri | |
14) | Genel Değerlendirme ve Kapanış Ders boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Öğrencilerin akademik kariyer planlamasına dair bireysel geri bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ernst E. Hirsch, Pratik Hukukta Metot,Yayına Hazırlayan: Selçuk Veziroğlu, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü Yayınları, 9. Baskı, Ankara 2023. Rona Serozan, Hukukta yöntem-mantık, İstanbul : Vedat Kitapçılık, 2017. Kemal Gözler, Bilimsel yazma ve yayınlama : Bir stil kılavuzu, Bursa : Ekin, 2022. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 196 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 240 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
2) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
3) | 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
4) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
5) | 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 4 |
6) | 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |