Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Karar Vermeye Giriş
|
|
2) |
Kararın İyiliğini Etkileyen Faktörler
|
|
3) |
Duygusal ve Sezgisel Karar
|
|
4) |
Yönetim ve Yöneticilik Kavramı
|
|
5) |
Kişisel Kararlar, Grup kararları, Üstünlük ve Zayıflıkları
|
|
6) |
Sorunun ve Sorunun Sebeplerinin Belirlenmesi
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Pareto Analizi Tekniği
|
|
9) |
Sebep Sonuç Analizlerinin Yapılması
|
|
10) |
Çözüm Alternatiflerinin Belirlenmesi
|
|
11) |
En Uygun Çözüm Alternatiflerinin Tespit Edilmesi
|
|
12) |
Çok Kriterli Seçme Matrisleri, Öncelik Belirleme Matrisleri
|
|
13) |
Fizibilite, Başabaş ve Finansal Analizler
|
|
14) |
Swot Analizleri, Karar Ağacı Tekniği
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003.
2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000 |
Diğer Kaynaklar: |
1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003.
2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, |
2 |
2) |
İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
|
4 |
3) |
İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
|
4 |
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
|
2 |
5) |
Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
|
3 |
6) |
İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
|
3 |
7) |
Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
|
3 |
8) |
Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
|
2 |
9) |
Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
|
4 |
10) |
İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek,
|
3 |