ISL5627 Dijital PazarlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AKTÜERYA BİLİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
AKTÜERYA BİLİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5627 Dijital Pazarlama Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. REHA TARTICI
Dr. TANOL TÜRKOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Doç. Dr. FAZLI YILDIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Katılımcılara, şirketlerin Proje ve Pazarlama yönetimi, stratejik yönetim ve genel yönetim kademelerinde öncü rol alabilmeleri için hazırlayacak altyapıyı kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
e-ticaretin hızla değişen dünyasında var olan riskler ve farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu tarz bir iş kolunun temel karakteristik özellikleri, fırsatları ve limitleri hakkında detaylı bilgiler aktarılacaktır. e-ticaret konusundaki örnek olaylar ve marka deneyimleri, strateji, organizasyon ve ve çeşitlilik açılarından ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-Ticart ve Dijital Pazarlamaya Giriş
2) e-Ticaretin ve Dijital Pazarlamada Stratejik Yönetim
3) Pazar Araştırması ve Dijital Tüketici
4) Web Siteleri (Tasarım, Kullanılabilirlik, Kurumsal Kimlik)
5) Mikrositeler & Reklamlar
6) Dijital Pazarlama, İnternet Medya Planlama ve Satın Alma
7) Ara Sınav
8) Arama Motoru Optimizasyonu & Arama Motoru Pazarlaması
9) (B2B), (B2E) & (B2C) Pazarları
10) Afiliate Pazarlama, Pazaryerleri, Müzayede & Club Konseptleri
11) Mobil Pazarlama
12) Online Müşteri Hizmetleri Yönetimi & Müşteri Veri Tabanı
13) Social Medya 1 - YouTube, Facebook & Twitter Social Medya 2 – Sosyal Medya Yönetimi
14) Veri Toplama, Raporlama, Analitik (İş Zekası)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen • E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)
Diğer Kaynaklar: E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen • E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aktüer olabilmek için gerekli sayısal altyapıya sahip olacak.
2) Risk türleri ve risk yönetim yöntemlerini bilecek.
3) Finansal yönetimi ve finansın aktüeryal yönetimdeki rolünü bilecek.
4) Yeni ürünler geliştirip, bu ürünlerin karlılığını sınayabilecek, senaryo analizleri yürütebilecek.
5) Teorik bilgiye olduğu kadar, sigorta piyasasından konuşmacı veya öğretim üyesi olarak katılanlar sayesinde uygulama prosedürlerine de vakıf olacak.
6) Uluslararası tüm yenilikleri takip edebilecek ve ilgili konuda araştırma yapabilecek seviyede olacak.
7) Bilgilerini ekip arkadaşlarına iletme ve proje geliştirmede kullanabilmek.
8) Yeni çıkan şartname ve uygulamalara uyum sağlayacak şekilde sistemde gerekli düzenlemeleri yapabilecek.