GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EXM5500 | Girişimcilikte Finans Konuları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders sadece girişimcilik ve yatırım gelişimi üstüne değil, ayrıca yeni ticari girişimlerin yönetimi ve biçimlendirmelerinin de dikkate alındığı bir programdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir yatırımın mali bilançosunu ve nakit akış tablosunu hazırlama ve okuma nitelikleri. - Bir girişimin başarılı bir şekilde başlaması ve sürdürülebilmesi için gerekli olan meblağın nasıl belirleneceğini öğrenmek. - Muhasebenin çeşitli borç ve tarafsızlık kaynaklarının karakteristiklerine aşina olmak ve yatırımcı ve alacaklıların yatırım kararları alırken tarttıkları faktörleri tanımak. |
Girişimciliğin rolü; yeni riskli fırsatları tanımlama; konum ve pazar analizi; yasal vergi bakış açıları; kaynaklar ve finansman; mali analiz ve kişisel ve organizasyonel yapı planlanlaması; entellektüel mülk ve telif hakkı; alış-satış anlaşmaları gibi konular bu dersin içeriğinde yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğin rolü, iş planının yazılması ve hazırlanması | Okuma |
2) | Organizasyonun legal formu, entellektüel mülk ve telif hakları | Okuma |
3) | Yasa ve Vergi Bakış Açıları, Transfer Fiyatlandırması | Okuma |
4) | İş Devri, Pazar Analizi, Maliyetler | Okuma |
5) | Nakit dönüşümüne etki eden stratejiler | Okuma |
6) | Döviz kuru riski, vadeli, gelecek, swap, seçenek, finansal koruma | Okuma |
7) | Finansal örnekleme, nakit akışı, sermaye kararları için mali örnekler | Okuma |
8) | Ara sınav | Okuma |
9) | Çalışan Sermaye Yönetimi | Okuma |
10) | Kısa ve Uzun Dönem Finansman Stratejileri | Okuma |
11) | Şirket Birleşmesi ve | Okuma |
12) | İskonto Edilmiş Nakit Akışı | Okuma |
13) | Final Sunumları | Okuma |
14) | Final Sunumları | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint Slides prepared by the Lecturer HBR case: The Questions Every Entrepreneur Must Answer by Amar Bhide HBR case: How Entrepreneurs Craft Strategies That Work by Amar Bhide HBR case: How to Write a Great Business Plan by Willian A Sahlman HBPress : Creating a Business Plan ISBN-13: 978-1-4221-6687-1 HBR case : Legal Forms of Organization by Michael J. Roberts HBR case : Intellectual Property and Strategy by David B. Yoffie, Debbie Freier Transfer Pricing in Multinational Corporations : Prepared by the Lecturer HBR Case: ECCO A/S - Global Value Chain Management by Bo Nielsen, Torban Pedersen, Jacob Pyndt HBR Case : Leveraged Buyout (LBO) of BCE.: Hedging Security Risk by Colette Southam, Ahsen Amir-Ali, Samir Meghji |
Diğer Kaynaklar: | HBR Case : Tightly Manage Cash Flows and Liquidity: Strategies for Turbulent Times by Darrell Rigby, David Sweig Powerpoint Slides Ivey Case: A Note on Mergers and Acquisitions and Valuation, Richard Ivey School of Business, 95B023 HBR Case: Bet-the-Company Deals: Mergers, Alliances, and Outsourcing by Danny Ertel, Mark Gordon |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 77 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ödevler | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme | |
6) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |