EXM5201 Pazarlama YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EXM5201 Pazarlama Yönetimi Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ALTAY AYHAN
Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders pazarlama prensipleri ve pratiklerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Bahsedilen kitaplarda bahsedilenlere ek olarak, iş dünyasından bir çok şirketin yaptıkları incelenecek. Pazarlama 24/7 etrafımızda ve temellerini öğrenmek ve bireysel ya da kurumsal düzeyde stratejiler için keskin yetenekler için bakış açısı kazanmak önemlidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bir şirketin müşterilerini, rakiplerini, iş birlikçilerini, bulunduğu durumu, zorluklarını ve zayıflıklarını analiz ederek market fırsatlarını değerlendirmek.
Örgütsel amaçlarda başarı kazanmak için etkili pazarlama stratejileri geliştirmek
Başarı şansını maksimize etmek için strateji uygulama programı tasarlamak.
İletişim kurmak ve görüşlerini savunmak ve ciddi olarak sınamak ve görüşlerini sınıf arkadaşlarının üzerine hem niteliksel hem niceliksel olarak inşa etmek.

Dersin İçeriği

Bu ders şu konuları kapsamaktadır: tüketici ve kurumsal davranışlarını anlamak, müşteri idare etmek ve rakip analizi, yeni ürün geliştirme, markalaşma ve marka yayılımı, ücretlendirme kanal dizayn etme ve dağıtma, pazarlama karması aktivitelerini yönetme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Okuma
2) 21. yüzyılda pazarlamayı tanımlamak- Gelişen Pazarlama Stratejileri ve Planları Okuma
3) Bilgileri bir araya getirmek ve Çevreyi Taramak- Pazarlama Araştırması Yürütme ve Talepleri Tahmin etme Okuma
4) Ticaret Pazarlarını Analiz etme- Piyasa Parçaları ve Hedefleri Tanımlama Okuma
5) Müşteri Değeri Yaratma, Memnuniyet ve Sadakat- Müşteri Pazarlarını analiz etme. Okuma
6) Marka Özsermayesi Ortaya Çıkarma- Marka Konumlandırma Yaratma Okuma
7) Rekabetle Başa Çıkma- Üretim Stratejisi Kurma Okuma
8) Vize
9) Hizmet Tasarlama ve Yönetme- Ücret Stratejileri ve Programları Geliştirme Okuma
10) Değer Ağları ve Kanalları Tasarlamak ve Yönetmek- Parekende, Toptan Satış ve Ulaştırma Yönetimi Okuma
11) IMC Tasarlama ve Yönetme- Kitle iletişimi Yönetme Okuma
12) Kişisel İletişim Yönetme Okuma
13) Yeni Pazar Önerileri Tanıtma- Küresel Pazarlara Giriş Okuma
14) Bütünsel Pazarlama Organizasyonu Yönetme Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler P. and Keller K. (2011) Marketing Management, 14/E, Prentice Hall


Keller K. (2007) Best Practice Cases in Branding, 3/E, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 91
Sunum / Seminer 13 21
Proje 14 42
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzey İşletme kavramlarını tanımlamak ve uygulamak 4
2) Rekabet stratejisi, yatırım ve proje yönetimi konuları ile ilgili ileri düzeyde yönetim problemlerini formüle edip çözmek 4
3) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek 4
4) İşletmecilik ve yönetim alanlarıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek. 4
5) İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık , bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretmek. 5
6) Teori, kavram, araç, yetenek, pratikler ve araştırmaları problemlerle senkronize etmek, karmaşık görevleri başarmak ve iş çevresinde ortak olan projeleri tamamlamak. 4
7) Akılcı, kanıta dayalı hem etik hem sosyal sorumluluk içeren küresel işletme bağlamında karar verme yetisi ispatlamak. 3
8) Kendini yansıtan bildi ve değere dayalı işiler arası yeteneğe dayanan farklı ve küresel olarak yayılmış olan diğerlerine liderlik etmek, işbirliği yapmak ve etkileşim içinde olmak. 4
9) Bir bütün olarak potansiyel etkisini içeren eylemlerin sonuçların parçalarının karşılıklı bağımlılıklarının ( istenilen ve istenilmeyen) açık nedeni ile düşünülen işletme kararlarını ve işletme süreçlerini kullanan sistemlerini, İşletme operasyonlarını değerlendirmek. 3
10) Çalışan kritiğin, yaratıcılık veya stratejik düşünmenin olduğu dinamik ve karmaşık küresel piyasa içinde organizasyonların rekabet pozisyonlarını devam ettirmek ve geliştirmek için fırsatlara değer biçmek. 4