İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3905 | Mimari Akustik ve Hijyenik Sistemler | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iç mekanda optimum şartların sağlanması için akustik ve sıhhi tesisat sistemleri hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir. Öğrencilerin genel kavramlarıyla mimari akustik ve sıhhi tesisat sistemlerinin temel terimlerini kavrayabilmeleri ve tasarım projelerinde derste kazandıkları bilgileri kullanmaları mümkün olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, tasarım stüdyosu projelerine uygular, 2. Sıhhi tesisat sistemlerinde bina temiz su tesisatı, temiz su tesisatında kullanılan bağlantı ve ara parçaları, bina pis su tesisatı, bina pis ve temiz su sistemlerinin tasarımındaki önemli noktaları ve bina sıcak su sağlama sistemlerini dikkate alarak ıslak hacimlerin tasarımlarına ait mekan projeleri yapar, |
1. Akustiğe giriş 2. Oda akustiği 3. Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması 4. Ses izolasyonu 5. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü 6. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları 7. Bina temiz su sistemi 8. Bina pis su sistemi 9. Binalarda temiz-pis su tesisatı tasarımına ait önemli noktalar 10. Bina sıcak su sistemi 11. Islak hacim tasarımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akustiğe giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır |
2) | Oda Akustiği | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
3) | Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
4) | Ses izolasyonu | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
5) | Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
6) | Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
7) | Ara Sınav | Gecmis derslerin tekrar edilmesi |
8) | Bina temiz su tesisatına giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
9) | Bina temiz su tesisatı | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
10) | Bina pis su tesisatı | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
11) | Bina temiz pis su tesisat tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
12) | Bina sıcak su tesisatının düzenlenmesi | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
13) | Islak hacim tasarımı | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
14) | Bina temiz su sistemleri ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
15) | Bina temiz su tesisatı ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
16) | Final sınavı | Gecmis derslerin tekrar edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint presentation notes Powerpoint sunum ders notları |
Diğer Kaynaklar: | BUILDING CONSTRUCTION ILLUSTRATED Francis D. K. Ching, Cassandra Adams 2001 0471358983 ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE William J. Cavanaugh, Joseph A. Wilkes 1999 0471306827 ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE Eckard Mommertz 2009 3764399538 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Uygulama | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |