MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC4947 | Yapı Bilgi Modelleme I (Revit) | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP GÜL SÖHMEN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Lumion |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bilgisayar kullanımının tasarım sürecine entegre edilmesinin sağlanmasıdır. Mimarlık alanında bilgisayar yazılımlarının tanıtılması ve mesleğe katkısı konusunda bilgilendiricidir. Ders kapsamında REvit Architecture yazılımı tanıtılarak, tasarım ve sunum aşamalarında kullanımları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Genel sunum becerilerinin kazandırılması; Bilgisayar destekli 3b tasarım yaklaşımlarının kavranması; Tasarım sürecinde bilgisayar kullanımını sağlamak; 3d bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamak. Parametrik modelleme ve yapı bilgi sisteminin kullanımını sağlamak. |
Bu ders, Autodesk Revit Architecture 2015'in ana hatlarını ve mimari modelleme unsurlarını kullanarak konsept tasarımlar yapmak, bunları analiz etmek ve 3d model haline getirmek. MOdelimimize ait bilgileri dökümanlar haline çevirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Revit'e giriş, temel kavramlar. Kullanıcı arayüzü, model görüntüleme, kaynakları kullanma. | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
2) | Temel modelleme- duvarlar, kapılar ve pencereler, katlar, görüş mesafesi- Mini uygulama 01 | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
Ders Notları / Kitaplar: | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
Diğer Kaynaklar: | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 5 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |