Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Sunum teknikleri ve mimari sunum fikirlerinde görülen değişimler üzerinde konu anlatımı ve tartışmalar |
|
2) |
Uygulama 1 (kent ölçeği): Saha gezisi. Kentin seçilecek bir bölgesinde gözlem ve inceleme gezisi. |
|
3) |
Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi. |
|
4) |
Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi. |
|
5) |
Sunum/Uygulama 1 teslimi: Kolaj |
|
6) |
Uygulama 2 (bina ölçeği): Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin yapılması. |
|
7) |
Uygulama 2: Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin patlatılmış perspektif tekniğiyle sunulması. |
|
8) |
Uygulama 2: Patlatılmış perspektif çizimi. |
|
9) |
Sunum/Uygulama 2 teslimi: Patlatılmış perspektif. |
|
10) |
Uygulama 3 (iç mekan ölçeği): Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu – Çizim 1: Silüet. |
|
11) |
Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu- Çizim 2: Silüet ve siyah-beyaz gölgelendirme. |
|
12) |
Uygulama 3: Renk teorisi, ana renkler, RGB/CMYK renk düzenleri - Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme. |
|
13) |
Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme. |
|
14) |
Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme. |
|
15) |
Sunum/Uygulama 3 teslimi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
|
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
|
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
|
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
|