ARC2941 Architectural Presentation TechniquesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC2941 Mimarlıkta Sunum Teknikleri Bahar
Güz
0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İLHAN AYDIN MELTEM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLHAN AYDIN MELTEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sunuma yönelik çizim dilini, mimari fikirleri çeşitli metodlarla ifade edebilecek şekilde geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı mimari sunum metodlarını anlamları ve amaçları doğrultusunda incelemek

2) Çeşitli sunum tekniklerini (kolaj, patlatılmış perspektif, görüntü işleme ve anahat çizimleri gibi) uygulamak

3) Diğer derslerde öğrenilen çizim tekniklerini kullanarak bir sunum oluşturabilmek

4) Mimari sunum için zengin bir görsel dil yaratmak amacıyla farklı malzeme, çizim tekniği ve ölçek kullanımlarını deneyimlemek

5) İçerik, konsept ve tasarım fikrinin görsel olarak ifade edilmesi

Dersin İçeriği

Kent (parçası) üzerinde gözlem ve kentin temsiliyetinin ifadesinin anlatılması; Poster ve sunum ile ilgili bilgilerin verilmesi ve stüdyo çalışmaları ile bu bilgilerin geliştirilmesi; Binaya dair biçim, yönlendirme, işlev, strüktür analizi ve bunların eskiz ile ifade edilmesinin yöntemlerinin anlatılması.Tasarım önerisi ve sunumunun suluboya tekniği, sketch-up ve photoshop gibi dijital araçlarla ifade edilmesinin anlatılması ve stüdyo uygulamalarının yapılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Sunum teknikleri ve mimari sunum fikirlerinde görülen değişimler üzerinde konu anlatımı ve tartışmalar
2) Uygulama 1 (kent ölçeği): Saha gezisi. Kentin seçilecek bir bölgesinde gözlem ve inceleme gezisi.
3) Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi.
4) Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi.
5) Sunum/Uygulama 1 teslimi: Kolaj
6) Uygulama 2 (bina ölçeği): Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin yapılması.
7) Uygulama 2: Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin patlatılmış perspektif tekniğiyle sunulması.
8) Uygulama 2: Patlatılmış perspektif çizimi.
9) Sunum/Uygulama 2 teslimi: Patlatılmış perspektif.
10) Uygulama 3 (iç mekan ölçeği): Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu – Çizim 1: Silüet.
11) Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu- Çizim 2: Silüet ve siyah-beyaz gölgelendirme.
12) Uygulama 3: Renk teorisi, ana renkler, RGB/CMYK renk düzenleri - Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme.
13) Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme.
14) Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme.
15) Sunum/Uygulama 3 teslimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Elam K. (2007) Typographic Systems
Farelly L. (2008) Representational techniques
Berger J. (1972) Ways of seeing (Görme Biçimleri)
Crary J. (1990) Techniques of the observer (Gözlemcinin Teknikleri)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir,
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir,
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur.
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,