ENG1062 İngilizce IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1062 İngilizce II Bahar 2 0 2 1

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Öğ.Gör. NURGÜL ERAKMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: I. İngilizce dilbilgisi kurallarını ve iletişim becerilerini aktarmak
II. İngilizce kelimelerin biçimlerini açıklayarak tanıtmak
III. doğru kelime kulllanımını yapılandırmak
IV. paragraf yazma düzenini örneklerle açıklamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. dilbilgisi kurllarını uygulamak
II. kelime öğrenme yöntemleri oluşturmak
III. soru ve cevap üretmek
IV. iletişim becerilerini uygulamak
V. belli amaçlar için not tutmak
VI. paragraf yazmak

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A1 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş; Konu tekrarı
2) Gelecek zaman
3) Koşul cümleleri I
4) Di'li geçmiş zaman
5) Şimdiki zamanın hikayesi
6) Koşul cümleleri II
7) Konu tekrarı
8) Sıfatlar: eş dereceler
9) Sıfatlar: karşılaştırmalar
10) Sıfatlar: “en” durumu
11) İletişim becerileri
12) Sunumlar
13) Konu tekrarı
14) Paragraf yazımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Basic English Grammar, Third Edition
by Betty Schrampfer Azar, Stacy A. Hagen
Pearson Longman
Diğer Kaynaklar: OUP & CUP materyalleri ve Internetten kaynaklar
OUP & CUP Materials and Internet Sources

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 3 % 45
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 1 1
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 1
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 1
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 1
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 1
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1