Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
Ünite 3 – Doktorların hizmetlerini tanıma, doğru vurgu ile yüzdelikleri telaffuz etme
-Konuya ilişkin kelime bilgisi (Doktor Hizmetleri)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
2) |
Ünite 3 – Dünyadaki sağlık sistemlerini görsel ve sözel bilgi olarak anlama, ülkelerin isimlerini doğru vurgu ile telaffuz etme, dersteki hedef kelimeleri kullanarak kendi ülkesindeki sağlık sistemlerini konuşma
- Konuya ilişkin kelime bilgisi (Dünyadaki Sağlık Sistemleri)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
3) |
Ünite 3 – Hastane bölümlerini tanıma, dinleme aktiviteleri üzerinden konuşmalardaki olumlu ve olumsuz cümleleri ayırt etme
Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hastane Bölümleri)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
4) |
Ünite 3 – Hastane bölümleri ve meslekleri üzerine mini konuşma verme
*** Bölümle alakalı ek okuma parçaları ve videolar izleyerek okuma becerilerini geliştirme
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
5) |
Ünite 3 – Sağlık sürecini ve sağlık sektöründe şirketlerin ilaç üretimi ve kullanımı için işbirliklerini anlatan parçalar ile okuma becerilerini geliştirme, özne ve fiili cümle içinde ayırt edebilme ve uyumlandırabilme
Konuya ilişkin kelime bilgisi (İlaç üretimi)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
6) |
Ünite 3 – Bir okuma parçası üzerinden not alma, basamak değeri yüksek sayıları telaffuz etme, bir ülkedeki sağlık sistemini anlatan paragraf yazma, yazılı cümlelerde özneyi, yüklemi ve nesneyi ayırma
-Konuya ilişkin kelime bilgisi (Gelişmekte olan ülkelerde sağlık)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
7) |
Ünite 4 – Hedef kelimeleri sözlü, yazılı ve işitsel olarak anlama
-Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hastalarla doğru iletişim)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
8) |
Ünite 4 – Hastane kafeteryasında yemek sipariş etme /
Konuşma becerilerinde bir sonraki kelimeyi tahmin etme
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
9) |
Genel Tekrar |
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
10) |
Genel Tekrar |
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
11) |
Ünite 4 – Hasta odaklı bakım üzerine konuşma verme
-Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hasta odaklı bakım)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
12) |
Ünite 4 – Başlıkları kullanarak paragraf içeriklerinin konusunu tahmin ederek okuma becerilerini geliştirme, okuma parçaları üzerinde cümlelerin nesnesini bulma
Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hastalar üzerinde iyi izlenim yaratma)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
13) |
Ünite 4 – Daha uzun özne ve nesneleri tanımlayabilme, rapor yazma üzerine paragraf çalışmaları
*** Bölümle alakalı ek okuma parçaları ve videolar izleyerek okuma becerilerini geliştirme
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
14) |
Genel Tekrar |
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |