ENG1061 İngilizce IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1061 İngilizce I Bahar 2 0 2 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: I. İngilizce dilbilgisi kurallarını ve iletişim becerilerini aktarmak
II. İngilizce kelimelerin biçimlerini açıklayarak tanıtmak
III. doğru kelime kulllanımını yapılandırmak
IV. paragraf yazma düzenini örneklerle açıklamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. dilbilgisi kurallarını uygulamak
II. kelime öğrenme yöntemleri oluşturmak
III. soru ve cevap üretmek
IV. iletişim becerilerini uygulamak
V. belli amaçlar için not tutmak
VI. paragraf yazmak

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Ünite 1 – Sağlık sektöründeki yerleri ve insanları tanıma 1-10 arası sayıların, sağlık kuruluşları ve mesleklerinin doğru telaffuzu Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) Ünite 1 – Sağlıkla ilgili verilen sözlü ve görsel bilginin doğru anlaşılması Sağlık sektörlerinin doğru vurguyu kullanarak telaffuzları Ders ilzencesinde belirtilmiştir.
3) Ünite 1 – Tekil ve çoğul isimler Hastayla tanışma Konuşma becerilerinin mini sunumlarla geliştirilmesi Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) Ünite 1 – Sayılar ve sağlıkta ölçü birimleri Aile hekimi ve hasta diyalogları üzerine pratik yaparak konuşma becerilerinin geliştirilmesi Sağlık araç gereçlerinin tanınması Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ünite 1 – Vaka analizi Okuma parçası türlerinin tanınması Cümle içinde özne belirleme Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) TEKRAR (sayfa 6 ile 15 arası) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Ünite 1 – Organizasyon şeması tanımlama ve hazırlama Tekil ve çoğul özneler Sağlık ürünleri tedarik sürecinde şirketlerin çalışmaları Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 2 – Sağlık sektöründeki başlıca meslekler - Ondalık ve yüzdelik birimlerin doğru telaffuzu Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Ünite 2 – Doğru dili kullanarak hastalarla diyalog kurma üzerine konuşma becerilerinin geliştirilmesi TEKRAR (sayfa 16 ile 21 arası) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) Ünite 2 – Bağlaçları tanıyarak yazma becerilerinin geliştirilmesi - Becerileri tanıma ve sınıflandırma - Olumlu ve olumsuz cümlelerin ayırt edilebilmesi Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 2 – İyi sağlık çalışanları - Sağlık görevlisi olarak gerekli beceriler - Bir konuşma verirken notların kullanılması - Sağlık içerikli farklı meslek grupları ve ihtiyaçları olan becerilerle ilgili konuşmalar hazırlanması Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 2 – Farklı türde meslekler - Cümlelerdeki özne ve fiilleri ayırt etme - Okuma parçalarının giriş bölümleri kullanarak konuyu tahmin etme / okuma becerilerinin geliştirilmesi Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Ünite 2 – Sağlık sektörü çalışanları ve kazançları - Ayın çalışanını tanımlama / yazma becerilerinin geliştirilmesi Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Genel Tekrar Ders ilzencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: HEALTHCARE&NURSING by GARNETEDUCATION(A2-B1)
Diğer Kaynaklar: Dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanan materyaller
Materials prepared by the course instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 1
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 1
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 1
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 1
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1