DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3312 | Toplu İş Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA BURCU SAVAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA BURCU SAVAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Toplu İş Hukuku, İş Hukuku’nun “sosyal taraflar arasındaki” kolektif ilişkileri düzenleyen kısmını oluşturur. Bu dersin temel amacı, çalışanların kolektif haklarının niteliğini ve tarihsel gelişimini incelemek, toplu iş sözleşmesi kavramı ile uyuşmazlıkların barışçı ve mücadeleci yollarla çözümlenmesi konularını işleyerek bunların 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu başta olmak üzere mevzuatta nasıl düzenlendiğini analiz etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Toplu İş Hukuku’nun işçi, işveren, işveren vekili, işyeri, işkolu, sendika, konfederasyon gibi temel kavramlarını tanımlayacak; 2.İşçi topluluklarının işverenler, işverenlerin de işçi toplulukları karşısındaki haklarını inceleyecek; 3.Sosyal taraflar arasında çalışma koşullarının belirlenmesi yöntemlerini tespit edecek; 4.Hak ve menfaat uyuşmazlığı arasındaki farkları değerlendirecek; 5. Toplu İş Sözleşmesi türlerini tespit edecek ve her toplu iş sözleşmesi türünün koşullarını analiz edecek; 6.İşçi ve işverenlerin sendika, toplu sözleşme ve grev/lokavt haklarını inceleyecek; 7.Toplu mücadele araçlarının (grev/lokavt) silahların eşitliği kuralına uygun olarak uygulanmasındaki ve barışçı çözüm yollarına başvurulmasındaki toplum yararını gözetebilecek; 8.Karşılaştırmalı hukuk düzenlemelerini iç hukuk düzenlemeleri ile kıyaslayarak analiz edebilecektir. |
1. Hafta : Sendikalar: Sendika Kavramı ve Sendikacılığın Kısa Tarihçesi, Sendikanın Tanımı ve Unsurları, Sendika Özgürlüğü Kavramı 2. Hafta : Sendika Üyeliği: Üyeliğin Koşulları, Üyelikten Doğan Hak ve Borçlar, Sendika Üyeliği Güvencesi, Sendikaların Faaliyetleri 3. Hafta : Toplu İş Sözleşmesi Hakkı ve Özerkliği, Toplu İş Sözleşmesinin Tanımı, İçeriği ve Hukuki Niteliği 4. Hafta : Toplu İş Sözleşmesinin Düzeyleri: İşyeri ve İşyerleri (Grup) Toplu İş Sözleşmesi, İşletme Toplu İş Sözleşmesi 5. Hafta : Toplu İş Sözleşmesi Ehliyet ve Yetkisi, Yetki İtirazı, Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme 6. Hafta : Pratik Çalışma 7. Hafta : Toplu İş Sözleşmesi Hükümleri, Toplu İş Sözleşmesinin Kişiler, Yer ve Süre Açısından Kapsamı 8. Hafta : Vize Haftası 9. Hafta : Toplu İş Sözleşmesinin Yer ve Süre Açısından Kapsamı, Toplu İş Sözleşmesinde Değişiklik Yapılması, Toplu İş Sözleşmesinin Uygulanması, Hükümsüzlüğü ve İptali 10. Hafta : Toplu İş Uyuşmazlıkları Kavramı ve Türleri, 11. Hafta : Arabuluculuk Kavramı: Olağan Arabuluculuk, Olağanüstü Arabuluculuk ve Arabuluculuk Sisteminin Eleştirisi, Tahkim 12. Hafta : Grev: Grev ve Lokavtın Eşitliği Sorunu, Yasal Grevin Unsurları ve Sonuçları, 13. Hafta : Lokavt: Lokavtın Tanımı ve Unsurları, Yasal Lokavtın Unsurları ve Sonuçları 14. Hafta : Yasa Dışı Grev ve Lokavt Türleri, Yasa Dışı Grev ve Lokavtın Sonuçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sendikalar: Sendika Kavramı ve Sendikacılığın Kısa Tarihçesi, Sendikanın Tanımı ve Unsurları, Sendika Özgürlüğü Kavramı | |
2) | Sendika Üyeliği: Üyeliğin Koşulları, Üyelikten Doğan Hak ve Borçlar, Sendika Üyeliği Güvencesi, Sendikaların Faaliyetleri | |
3) | Toplu İş Sözleşmesi Hakkı ve Özerkliği, Toplu İş Sözleşmesinin Tanımı, İçeriği ve Hukuki Niteliği | |
4) | Toplu İş Sözleşmesinin Düzeyleri: İşyeri ve İşyerleri (Grup) Toplu İş Sözleşmesi, İşletme Toplu İş Sözleşmesi | |
5) | Toplu İş Sözleşmesi Ehliyet ve Yetkisi, Yetki İtirazı, Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme | |
6) | Pratik Çalışma | |
7) | Toplu İş Sözleşmesi Hükümleri, Toplu İş Sözleşmesinin Kişiler, Yer ve Süre Açısından Kapsamı | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Toplu İş Uyuşmazlıkları Kavramı ve Türleri | |
10) | Arabuluculuk Kavramı: Olağan Arabuluculuk, Olağanüstü Arabuluculuk ve Arabuluculuk Sisteminin Eleştirisi, Tahkim | |
11) | Grev: Grev ve Lokavtın Eşitliği Sorunu, Yasal Grevin Unsurları ve Sonuçları | |
12) | Lokavt: Lokavtın Tanımı ve Unsurları, Yasal Lokavtın Unsurları ve Sonuçları | |
13) | Yasa Dışı Grev ve Lokavt Türleri, Yasa Dışı Grev ve Lokavtın Sonuçları | |
14) | Yasal Grev ve Lokavtın Sona Ermesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Seçkin Yayınları. Tankut Centel/Murat Demircioğlu/Hasan Ali Kaplan, İş Hukuku ,Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Seçkin Yayınları. Tankut Centel/Murat Demircioğlu/Hasan Ali Kaplan, İş Hukuku ,Beta Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |