BME2063 BiomaterialsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME2063 Biyomalzeme Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: FIRAT MATUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler biyomalzemeleri öğrenecek, genel kimya prensiplerini anlayacak, biyomalzemeler ve doku mühendisliğindeki zorluklarla başa çıkmak için mühendislik becerilerini nasıl kullanacaklarını öğrenecek, biyomalzeme türlerini, malzemeler ve vücut arasındaki etkileşimleri, üretim tekniklerini ve gelecekteki eğilimleri öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
By the end of this course, the student will be able to:
1- Understand the fundamental properties of biomaterials and biocompatibility,
2- Understand different types of bonding and how these are organized into material subunits for metal, ceramics, and polymers,
3- Understand the molecular mechanisms behind the mechanical properties for each class of materials as well as the principles behind the events that strengthen and weaken biomaterials,
4- Understand the surface properties, toxicity, and material characterization techniques,
5- Understand molecular mechanisms behind the environmental degradation of metals, ceramics, and polymers in the human body,
6- Understand why the study of biomaterials is an important aspect of the educational background of the biomedical engineer, and be able to do research and present their studies related to biomaterials science

Dersin İçeriği

Biyomalzeme biliminin temel kavramları, metaller, seramikler, polimerler ve kompozit biyomalzemelerin yapısı, biyouyumluluk, biyomalzemelerin korozyonu ve bozunması, biyomalzemelerin yüzey özelllikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to biomaterials Materials for biomedical applications Ders Programını okuyun. Metin ve referans kitaplarındaki bu bölümleri okuyun
2) Biyomalzemelerin kimyasal yapısı Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
3) Biyomalzemelerin kimyasal yapısı, devam Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
4) Biyomalzemelerin fiziksel özellikleri Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
5) Biyomalzemelerin mekanik özellikleri Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
6) Biyomateryal bozunması Biyomateryal işleme Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
7) Biyomalzemelerin yüzey özellikleri Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
8) Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 1 Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
9) Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 2 Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
10) Biyomalzemeler ile hücre etkileşimi Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
11) Biyomateryal implantasyonu ve akut inflamasyon. Yara iyileşmesi ve biyomateryallerin varlığı. Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
12) Biyomateryallere karşı bağışıklık tepkisi. Biyomalzemeler ve tromboz. Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
13) Enfeksiyon, tümör oluşumu ve biyomalzemelerin kalsifikasyonu Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
14) Dönem projesi sunumları Araştırma ve sunum hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Lecture Notes
• Biomaterials, The Intersection of Biology and Materials Science by Temenoff and Mikos, 2nd ed., Pearson, 2022.
• Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, Rattner BD, Hoffman AS, Schoen FJ, and Lemons JE, 4th ed., Elsevier Academic Press, San Diego, CA, 2020.



Diğer Kaynaklar: • Lecture Notes
• Biomaterials, an Introduction by Park and Lakes, Springer, Third ed., 2007.
• Biomaterials, Principles and Applications, Park JB, Bronzino JD, CRC Press 2003.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 1 0 0
Proje 1 40 40
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.