| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Bioistatistiğe giriş
Lab: SPSS ve MATLAB ortamlarına giriş; veri girişi, değişken tanımlama ve temel gezinme. |
|
| 2) |
Tanımlayıcı istatistik
Lab: SPSS’te özet tablolar, histogram ve kutu grafikleri ile tanımlayıcı analiz. |
|
| 3) |
Olasılık Teorisi
Lab: MATLAB’de olasılık dağılımlarını üretme ve görselleştirme |
|
| 4) |
Örnekleme Dağılımları ve Merkezi Limit Teoremi
Lab: MATLAB’de örnekleme dağılımlarının simülasyonu ve histogram ile QQ-grafikleri kullanarak MLT gösterimi. |
|
| 5) |
ANOVA
Lab: SPSS’te tek yönlü ANOVA uygulaması; kutu grafikleri ve post-hoc test çıktılarının incelenmesi. |
|
| 6) |
t-test: İki Grup Özel Durumu
Lab: SPSS'te bağımsız ve eşleştirilmiş t-testi uygulaması; grup farklarının grafiklerle görselleştirilmesi. |
|
| 7) |
Kontenjans Tabloları, Ki-Kare Testi, z-testi
Lab: SPSS’te kontenjans tablolarının oluşturulması; Ki-Kare ve z-testi uygulanması; kümelenmiş çubuk grafikleri. |
|
| 8) |
Fisher Kesin Testi, Göreli Risk, Odds Oranı
Lab: Fisher Kesin Testi, göreli risk ve odds oranı hesaplama; güven aralıklı hata çubuk grafiklerinin hazırlanması. |
|
| 9) |
Güç ve örneklem büyüklüğü
Lab: Güç analizi araçlarının kullanılması; etki büyüklüğü ve örneklem büyüklüğüne göre güç eğrilerinin oluşturulması. |
|
| 10) |
Eşleştirilmiş t-testi, Tekrarlı Ölçümler ANOVA, McNemar Testi
Lab: SPSS’te tekrarlı ölçümler ANOVA ve McNemar testi uygulaması; etkileşim etkilerinin grafiğe dökülmesi. |
|
| 11) |
Parametrik olmayan testler: Mann-Whitney Rank-Sum Test, Wilcoxon İşaretli Sıra Testi
Lab: SPSS’te Mann-Whitney U ve Wilcoxon Sıra testlerinin uygulanması; sıra dağılımı grafiklerinin hazırlanması. |
|
| 12) |
Parametrik Olmayan Testler: Kruskal-Wallis Testi, Friedman Testi
Lab: SPSS'te Kruskal-Wallis ve Friedman testlerinin uygulanması; hizalanmış sıra grafiklerinin oluşturulması. |
|
| 13) |
Güven aralığı
Lab: SPSS’te ortalamalar ve oranlar için güven aralıklarının hesaplanması; güven aralıklı ortalama grafiklerinin hazırlanması. |
|
| 14) |
Korelasyon ve regresyon
Lab: SPSS'te Pearson ve Spearman korelasyonlarının hesaplanması, basit regresyon uygulanması; regresyon doğrulu saçılım grafikleri ile görselleştirme. |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
| 2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
| 3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
| 4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
| 5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
| 6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
| 7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
| 10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
| 11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
| 12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|