BME2001 Human PhysiologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME2001 İnsan Fizyolojisi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANİFE YASEMİN KESKİN ERGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Hücresel seviyeden sistemler seviyesine insan vücudunun yapı ve işlevleri hakkında temel bilginin kazandırılmasını hedefler. Kısa bir girişin ardından kaslar, sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, boşaltım sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem ve üreme sistemi konuları işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Hücresel düzeyden sistemler düzeyine vücutta homeostazisin sağlanması ve korunması süreçlerini açıklar
İnsan vücudundaki sistemlerin her birinin yapı ve işleyişini açıklar
Organ sistemlerinin işleyiş mekanizmalarını ve birbirleri ile olan ilişkilerini tanımlar
Vücutta gerçekleşen süreçler ve kişinin sağlık durumu hakkında ne şekilde veri toplayabileceğini tarif eder
Ölçüm yöntemleri (örn., kan örneği analizi, EKG ve EMG gibi elektrofizyolojik veriler, solunum testleri gibi) aracılığıyla elde edilen verilerin sağladığı bilgiyi tanımlar

Dersin İçeriği

Fizyoloji kompleks canlı organizmaların hücresel düzeyden organ sistemleri düzeyine kadar nasıl çalıştığını inceleyen bilim dalıdır. Fizyolojiye giriş niteliğindeki bu ders insan fizyolojisinin temel kavram ve konularına odaklanacaktır. Hücre fizyolojisi, vücudun organizasyonu ve kontrol sistemleri konularının ardından organ sistemleri tek tek ele alınacaktır. Vücut işlevlerini değerlendirmede kullanılan ölçüm yöntemleri ve elde edilen fizyolojik sinyallerden ne tür bilgiler elde edilebileceği konuları da tartışılacaktır.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışmadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan fizyolojisine giriş, tıbbi terminoloji hakkında kısa bilgilendirme, vücudun genel organizasyonu, homeostazis kavramı ve kontrol sistemleri Ders notları
2) Hücre membranı, Hücre membranından madde taşınımı, membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli Ders notları
3) Uyarılabilen dokular, Kasların yapısı (iskelet kası, düz kas ve kalp kası), kas kasılması Ders notları
4) Kalp döngüsü, kalp sesleri, elektrokardiyografi, kalp debisi Ders notları
5) Kalp işlevlerinin düzenlenmesi, dolaşım yolları, kan damarları, kan basıncı Ders notları
6) Kan fizyolojisi, İskelet sistemi Ders notları
7) Solunum sistemi, gaz taşınması, solunumun düzenlenmesi Ders notları
8) Sinir sistemi, sinir hücresi tipleri, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim Ders notları
9) Santral ve periferik sinir sistemi Ders notları
10) Duyu fizyolojisi, Vücut hareketlerinin düzenlenmesi, farklı beyin aktivitesi durumları Ders notları
11) Sindirim sistemi, gastrointestinal organlar, salgılar, sindirim ve emilim Ders notları
12) Böbrek ve idrar yollarının yapısı, idrar oluşumu ve eliminasyonu, sıvı ve elektrolit dengesi Ders notları
13) Endokrin sistemin genel özellikleri, Endokrin bezler Ders notları
14) Erkek ve kadın üreme sitemi fizyolojisi Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Guyton and Hall, Textbook of Medical Physiology, Hall, John E. Twelfth edition, Philadelphia: Saunders/Elsevier, 2011 (or a newer version is also acceptable)
2. Ganong’s review of medical physiology/ Kim E. Barrett; Scott Boitano, Susan M. Barman, Heddwen L. Brooks, New York : McGraw-Hill, 2016


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.