BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1071 | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENGİN BAYSOY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin öğrenim amaçları; -Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak. -Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mes-leki kariyerlerini tanıtmak. -Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek. -Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur. -Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilir ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenir. -Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir. -Klinik mühendisliğinin tanımı ve çalışma alanlarını bilir. -Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir. |
Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları, Tıbbi cihaz sınıflandırması Tıbbi cihaz sınıflandırması, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Kliniklerde ana tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Kliniklerde ana terapötik cihazlar ve sistemler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Klinik Mühendislerinin Görevleri Klinik Mühendislerinin Görevleri Devamı Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri I Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri II, Sunum Projesinin Detayları Kliniklerde kullanılan yazılım sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları, Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | |
2) | Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları | |
3) | Kullanımlarına, fonksiyonlarına ve hastaya vücuduna verdikleri zarar bakımından tıbbi cihaz sınıflandırması. | |
4) | Tıbbi Cihaz Sınıflandırması - Devam, Biyomedikal mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı. | |
5) | Klinikteki temel tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri. | |
6) | Klinikteki temel tedavi cihazları ve sistemleri. Biyomedikal Mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı. | |
7) | Klinik mühendisliğinin tanımı ve klinik mühendislerinin görevleri. | |
8) | Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri I | |
9) | Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri II. Sunum ödevi detaylarının paylaşılması. | |
10) | Klinikte kullanılan yazılım programları. | |
11) | Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları. Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı. | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrencilerin tekrarı için paylaşılacaktır. / Lecture notes will be available for student review. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |