BME1071 Introduction to Biomedical EngineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME1071 Biyomedikal Mühendisliğe Giriş Bahar 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENGİN BAYSOY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin öğrenim amaçları;

-Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak.
-Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mes-leki kariyerlerini tanıtmak.
-Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek.
-Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

-Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur.
-Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilir ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenir.
-Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir.
-Klinik mühendisliğinin tanımı ve çalışma alanlarını bilir.
-Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir.

Dersin İçeriği

Biyomedikal Mühendisliğine Giriş
Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları, Tıbbi cihaz sınıflandırması
Tıbbi cihaz sınıflandırması, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Kliniklerde ana tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Kliniklerde ana terapötik cihazlar ve sistemler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Klinik Mühendislerinin Görevleri
Klinik Mühendislerinin Görevleri Devamı
Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri I
Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri II, Sunum Projesinin Detayları
Kliniklerde kullanılan yazılım sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları, Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomedikal Mühendisliğe Giriş
2) Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları
3) Kullanımlarına, fonksiyonlarına ve hastaya vücuduna verdikleri zarar bakımından tıbbi cihaz sınıflandırması.
4) Tıbbi Cihaz Sınıflandırması - Devam, Biyomedikal mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı.
5) Klinikteki temel tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri.
6) Klinikteki temel tedavi cihazları ve sistemleri. Biyomedikal Mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı.
7) Klinik mühendisliğinin tanımı ve klinik mühendislerinin görevleri.
8) Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri I
9) Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri II. Sunum ödevi detaylarının paylaşılması.
10) Klinikte kullanılan yazılım programları.
11) Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları. Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı.
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğrencilerin tekrarı için paylaşılacaktır. / Lecture notes will be available for student review.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.